Pilar Portela. Nova directora do Centro Coreográfico Galego e coordinadora do Departamento de Música e Danza da Agadic.

Pilar Portela é a nova directora do Centro Coreográfico Galego e coordinadora do departamento de música e danza da Agadic

A xestora cultural pontevedresa Pilar Portela ocupará o posto de Coordinación do novo Departamento de Música e Danza da Axencia Galega das Industrias Culturais (Agadic), creado e incorporado á estrutura do organismo da Xunta de Galicia desde a recente modificación do seu Estatuto de funcionamento.
Entre as tarefas asignadas a este posto están as de desenvolver as accións necesarias para a promoción e o fomento da música e da danza en Galicia, a dirección do Centro Coreográfico Galego, impulsar as relacións entre os distintos axentes culturais nestes sectores e establecer alianzas con outras entidades de fóra da nosa Comunidade. 

'SAHASRARA' de Maria Fonseca. Direitos Reservados.

Começa a 11ª edição do GUIdance em Guimarães, de 3 a 12 de fevereiro

O espanto do corpo e a vontade de mudar o mundo (através da dança) emergem de 3 a 12 de fevereiro em Guimarães. A 11ª edição do GUIdance – Festival Internacional de Dança Contemporânea está prestes a apresentar 10 criações, incluindo 3 coproduções d’A Oficina e 2 estreias nacionais, com Sofia Dias & Vítor Roriz em destaque e nomes como Moritz Ostruschnjak, Maria Fonseca, Peeping Tom, Vera Mantero, Catarina Miranda, Anastasia Valsamaki e Wim Vandekeybus a juntarem-se a esta celebração.

Isadora Duncan e as súas alumnas. Museo Galliera. París. Archives Charmet

A Isadora Duncan de Jérôme Bel e a pedagoxía radical da danza libre

Despois de ‘Disabled Theater’ e ‘Gala’, Jérôme Bel busca o minimalismo contemplativo no repertorio dancístico da inmensa ‘Isadora Duncan’ (2019). Isadora, precursora; Bel, renovador. Na historia da danza repítese unha e outra vez esta adxectivación por xéneros. Poucos renovadores coma Bel recuperan na actualidade o repertorio desaparecido das grandes coreógrafas.
Isadora foi unha pensadora radical do movemento libre, endexamais quixo que as súas alumnas bailasen copiando, calcando os seus movementos. Contrariamente ó implícito repetido, a súa vocación foi intensamente didáctica e durante vinte anos proxectou unha escola para facer realidade o nacemento da danza do futuro.
Hoxe as danzas de Isadora retornan a través do redescubrimento da figura renovadora de Jérôme Bel e, con abraio, contemplamos a Elisabeth Schwartz, despois de escoitar repetidamente que a danza da Duncan era coma a poesía de Safo: uns fragmentos ruinosos imposibles de recuperar.

Alejandra Balboa

Alejandra Balboa danza ao son da Orquesta Barroca Vigo 430 no seu peche da xira Xacobeo

A OV430 clausura esta semana a súa xira Xacobeo 21-22. Tras os seis primeiros concertos, esta fin de semana, Betanzos, A Coruña e Vilalba terán a oportunidade de gozar do Programa III, unha proposta interdisciplinar que combina unha selección de arias da ópera Alcina de Händel coa danza das coreografías de Alejandra Balboa. Ademais, a […]

Festival Quincegotas

A Coruña énchese de danza coa quinta edición do Festival Quincegotas

A danza escapa dos seus escenarios habituais e instálase nas rúas e nas prazas da Coruña para se converter nun elemento máis nos espazos de convivencia cotiá da cidade un ano máis. O Festival Quincegotas leva a danza lonxe das butacas dos teatros e preto da veciñanza na súa quinta edición, na que agrupa algunhas das máis destacadas compañías de danza de Galicia e de fóra da comunidade.

Tres Tristes

‘Tres Tristes 2.0’, de Kirenia Danza, estréase na Coruña

Tres Tristes 2.0, da compañía Kirenia Danza, estréase este xoves, 23 de setembro, ás 21.00h no Centro Ágora da Coruña. Este proxecto, unha das coproducións do Centro Coreográfico Galego (CCG) deste ano, testa, segundo a compañía, “a metodoloxía de recuperación de repertorios como alternativa viable para o sector dancístico contemporáneo nun contexto de crise sanitaria e económica de especial impacto para a danza, que dificulta a distribución de proxectos de nova creación pola superposición da distribución das mesmas, adiadas por reprogramacións de temporadas previas afectadas pola pandemia”.

'Ilomilo'. Cía. Tuatha

‘Ilomilo’ da coruñesa Tuatha seleccionado no festival Quinzena de Dança de Almada

O videodanza da cía. Tuatha, Ilomilo, é seleccionado no festival Quinzena de Dança de Almada. Tuatha é unha compañía de danza emerxente situada na Coruña. Provén das danzas urbanas e evoluciona cara á creación contemporánea. Tamén se enfoca na realización de videodanza e a súa última peza audiovisual Ilomilo foi seleccionada na sección oficial da 29 […]

Colectivo Glovo

A peza de videodanza ‘Materia Gris’, do Colectivo Glovo, foi seleccionada no Festival de Almada

A obra de videodanza ‘Materia Gris’, do Colectivo Glovo, foi seleccionada para participar no Festival de Almada. A peza é o resultado dunha colaboración da compañía de danza coa firma de moda Adolfo Domínguez.  En outubro de 2019, a compañía colaborou por primeira vez coa marca no desfile AD Runway FW19 OU, celebrado no casco […]