Os resultados, que tantas veces se lles atribúen a factores e accións que se asentan no presente, responde á forza e ao traballo de axentes que o tempo inxustamente borra.
Nos anos sesenta e setenta na cidade de Vigo, como noutras ciudades de provincias de Galicia e da xeografía española, o teatro tivo una presenza importante.
As iniciativa escénicas materializábanse da man de pequenas agrupacións de teatro afeccionado que, na procura de novos horizontes teatrais e ás veces cun afán formativo, se esforzaban en organizar encontros teatrais con escaso medios, aínda que coa axuda dalgunhas institución públicas e privadas asentadas na cidade.
As Xornadas de Teatro de Vigo, que se desenvolveron entre 1972 e 1978 ou as Mostras de Teatro Galego, organizadas entre 1975 e 1979, foron algún destes encontros. Por una banda as Xornadas naceron cun afán renovador e co fin de pór en contacto grupos da cidade con outras propostas teatrais foráneas. Pola outra as Mostras foron una forma de lle dar visibilidade á normalización teatral galega que xa comezara a Asociación Cultural Abrente en 1973 coas Mostras de Ribadavia.
Ambos os encontros favoreceron o intercambio de experiencias e contribuíron á propia formación destes grupos afeccionados.
Esta reorganización na escena de Vigo tivo lugar nun periodo crítico, consecuencia directa da represión franquista, a crise económica e o descontento social. A ditadura seguía a atrancar a liberdade de expresión, pero sobre todo en manifestacións colectivas como o teatro.
A finalidade desta obra é ofrecer datos e información dus acontecementeos salientables para a futura conformación dun tecido teatral na cidade.
Describir, sistematizar e recuperar o pulso dese período escénico no contexto actual e una forma de manter viva a memoria daqueles acontecementos. Unha forma de perfilar aqueles aspectos, valores e preocupacións determinantes para o desenvolvemento e a normalización do teatro en Galicia nese período: a análise dos repertorios, a profesionalización, a crítica, a creación colectiva, o papel do autor, o público a que se dirixía e a descentralización.
Valores e propostas escénicas que sementou un movemento de vangarda, o do teatro independente, que agromaron en toda España e que entroncaban- e se inspiraban nel- co labor itinerante e pedagóxico das iniciativas teatrais republicanas como La Barraca de Federico García Lorca; o Teatro del Pueblo das Misións Pedagóxicas, dirixido por Alejandro Casona e no caso de Galicia polas Irmandades da Fala.
Iniciativas escénicas que se viron interrompidas pola Guerra Civil e “a longa noite de pedra” do franquismo.