En xullo deste ano 2024 celebrouse a 40ª edición da Mostra Internacional de Teatro de Ribadavia (MIT) e o libro que está nos andeis do FTMC da Biblioteca Pública de Cangas lembra os primeiros vinte e cinco anos deste evento, fundamental na historia do teatro galego e relevante tamén para a propia Ribadavia.
É un texto para memoria, esa capacidade humana tan necesaria e esquecida dun xeito paradoxal. Fundamental para aprender, para non repetir o xa realizado e avanzar, para non cometer os mesmos erros unha e outra vez, fundamental para gozar…
Carteis das VIII Mostras de Teatro Galego, organizadas pola esforzada Asociación Cultural Abrente, carteis das 25 Mostras Internacionais de Teatro, programas, fotografías e recortes de prensa son as ilustracións que integran este belido volume. Todo este material gráfico aparece completado con suxestivos artigos de directores, actores e críticos de compañías foráneas e galegas como Xulio Lago, Méndez Ferrín, Luís Álvarez Pousa, Sonia Torre, Ánxeles Cuña, La Cubana, etc, etc.
Como exemplo reproducimos anacos d‘O forno de Abrente, escrito por Manuel Lourenzo:
As mostras de Ribadavia non apareceron de repente. Había o forno, aquela xa lendaria Agrupación Abrente, mais houbo que apañar a leña, metela dentro e prenderlle lume, e despois coidar que non morrese…Todas as cousas teñen unha orixe e unha razón de ser, de estar e de espallarse ou de morrer. Na altura de 1973 data da 1ª Mostra e do 1º Concurso de Teatro convocados por Abrente en Ribadavia, co selo flutuante de “teatro galego”ou “teatro en galego”, había a longa marca do teatro independente…..
…..Naquela altura, o teatro en lingua galega non pasaba de ser unha entelequia. Foron precisos moitos debates, moita militancia cultural, como entón se dicía, para convencer e convencerse de que sen teatro non iamos a ningures..
E Tanttaka Teatro (Euskadi) escribe nun artigo titulado:
Ribadavia, dolce vita: Para una compañía como la nuestra obigada a itinerar por circuitos imposibles y a trabajar en teatros de toda laya, a menudo viejos y deprimentes, Ribadavia significa lo que el oasis para los camelleros del desierto. No es un espacio de trabajo, es mucho más. Es un encuentro alborozado de las gentes del teatro en medio de una naturaleza que invita al goce de los placeres de la vida, de la conversación, de la gastronomía, del equilibrio del cuerpo y de la mente…Ribadavia es para nosotros como un rincón renacentista, un “locus amoenus” al que Garcilaso de vivir en nuestros días, le hubiese dedicado una de sus églogas: el misterioso recodo del Miño, las “pozas” donde a veces nos bañábamos de madrugada, las huertas donde maduran las uvas prietas, el balneario de aguas termales, el anfiteatro de estilo romano, el público fiel y exigente. Todo contribuye a crear esa atmósfera mágica donde el trabajo teatral se convierte en comunión laica entre actores y espectadores, en fiesta de los sentidos…
Un libro para a memoria.