Crítica

Olivia y Eugenio

Un continuará

| Afonso Becerra de Becerreá |

Olivia y eugenio

 

Estamos ante o que se supón que vai ser a derradeira cea entre unha nai maior, á que lle diagnosticaron un cancro, e o seu fillo con síndrome de Down.

A obra de Herbert Morote funciona case como un falso diálogo trenzado polos monólogos de Olivia (Concha Velasco) e algunhas réplicas breves de Eugenio, interpretado por un actor con síndrome de Down, tal cal o personaxe. Por tanto, podería dicirse que, en vez de “interpretar” un personaxe, o actor con síndrome de Down o que fai é “actuar” seguindo as situacións propostas polo texto e a dirección.

Olivia y Eugenio mestura o efecto emocional derivado da temática, relacionada coa marxinalidade da vellez e da enfermidade da nai, á beira dun fillo dependente, co humor negro dos xogos que se establecen entrambos ou coa preparación dunha eutanasia que, ao final, tachán-tachán… non se cumpre, para rematar nun canto á vida.

A inxenuidade presentista do fillo acaba por contaxiar á nai e salvala da angustia por un futuro inminente que, no entanto, non deixa de ser unha hipótese, malia ao cancro e á vellez.

Semella que o autor quixera facer unha homenaxe a Eugene O’Neill no que atinxe a unha familia da que tan só quedan Olivia e Eugenio, e en cuxo pasado se nos vai revelando unha historia inzada de traumas: alcoholismo do pai, insatisfacción sexual do matrimonio, infidelidades, nacemento do fillo con síndrome de Down e o que iso supuxo no momento… Pero tamén semella unha homenaxe ás situacións delirantes e cómicas de Eugène Ionesco. De aí a cita que se fai dos dous dramaturgos no propio diálogo da obra.

Concha Velasco sabe moverse con desenvoltura e matizar para acadar efectos na recepción desde a tenrura ata o riso. E o dúo xera a adhesión empática do público.
Un drama con tendencia á novelización para resumir unha vida enteira xusto desde o momento crítico do final. Un final que, ao final, vai ser un continuará…

 

Olivia y Eugenio de Herbert Morote
Dirección: José Carlos Plaza
Elenco: Concha Velasco, Rodrigo Raimondi, Hugo Aritmendiz
Escenografía e iluminación: Francisco Leal
Deseño de vestiario: Lorenzo Caprile
Música orixinal: Mariano Díaz
Produción: Focus e Pentación

Teatro García Barbón de Vigo – Afundación Centro Cultural. 9 de outubro de 2014

Ficha artística

Compartir

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PUBLICIDADE

PUBLICIDADE

PUBLICIDADE

Deixar un comentario

Subscríbete

Recibe as novas, artigos, entrevistas e contidos da Erregueté para que non perdas unha!