in

GUIdance 2018: Da historia dos corpos emerxe o futuro da danza

vader |
Do 1 a 10 de febreiro, Guimarães recibe a 8ª edición do GUIdance – Festival Internacional de Danza Contemporánea, convocando nomes como Wayne McGregor e Peeping Tom a abrir e pechar, respectivamente, o festival. Rui Horta – coreógrafo destacado nesta edición – presenta dúas creacións, unha estrea absoluta e outra en reposición. En 2018, o GUIdance reúne a Europa da danza con Vera Mantero, Joana von Mayer Trindade e Hugo Calhim Cristovão, Patricia Apergi, Euripides Laskaridis, Marlene Monteiro Freitas e Andreas Merk para completar o menú. [Foto de Oleg Devtiarov | Vader, de Peeping Tom]

 

Este GUIdance terá corpos novos a bailar, guiados por unha mirada ancestral de prácticas acumuladas que pasaron de xeración en xeración. E tamén corpos máis vellos que seguen a desafiar no escenario á procura do que aínda non atoparon, é dicir, do novo. Pero esta viaxe non é aleatoria. Atopa a súa base na investigación e comeza coa materia acumulada no propio corpo dos creadores. Asentándose no elenco presentado, o programa deseñado nesta edición provócanos cunha interrogación: como pode a historia dos corpos danzantes axudar a crear futuros?

Para inaugurar a 8ª edición do GUIdance, o 1 de febreiro, estará un dos grandes coreógrafos contemporáneos, Wayne McGregor, que nunca deixa de explotar límites e que decidiu mergullarse a fondo na combinación do seu ADN para crear Autobiography, espectáculo no que parte dunha procura dende a tecnoloxía máis destacada, o propio corpo, para lanzar posibilidades de construción de futuros. Neste regreso ao Centro Cultural Vila Flor –despois da presentación de Átomos en 2016- o multipremiado coreógrafo abre o GUIdance coa que foi considerada a súa obra máis íntima e ousada, fervorosamente aclamada pola prensa internacional.

A partir de aquí, o festival comeza unha viaxe tan completa e híbrida como desexable, guiada por todas as posibilidades que o xogo da creación nos permite. Así o fai Vera Mantero en O limpo e o sujo, o día 2 de febreiro, onde corpos “educados e deseducados”, atravesados por información acumulada, buscan un novo lugar. Neste mesmo sentido traballan Joana von Mayer Trindade & Hugo Calhim Cristóvão en Da insaciabilidade no caso ou ao mesmo tempo um milagre, partindo de Almada Negreiros e da súa velocidade en espertar cerebros no corpo, unha peza que se presenta o 3 de febreiro.

A primeira semana de espectáculos pecha o día 4 con Rui Horta facendo unha lectura do individual ao colectivo, ao orientar unha masa de corpos como dicindo que a partir da materia identificada se pode xerar un resultado descoñecido, arriscando un futuro que exceda a nosa perspectiva habitual. Humanário é o título da súa nova creación, cuxa estrea absoluta terá lugar no GUIdance. Un traballo creado xunto co director de orquestra Tiago Simães que integra 40 intérpretes afeccionados, onde o rastro de unión é a capacidade vocal.

A segunda parte do GUIdance abre o 7 de febreiro coa reposición de Vespa, peza que Rui Horta estreou no CCVF, en abril do ano pasado, no momento da celebración dos seus 60 anos de vida. Un solo, interpretado por el mesmo. Unha peza sobre unha cabeza a estourar, sobre o que nin sequera fallamos porque non nos atrevemos a intentar. Tras 30 anos de ausencia dos escenarios, o coreógrafo e bailarín portugués danza a súa existencia, proxectando nun plano infinito a idea do eterno comezo, creando futuros.

E nese lugar imaxinario vive a peza de Patricia Apergi, Cementary, unha especie de fuga cara á distopía continuada por Marlene Monteiro Freitas en Jaguar, onde o futuro xa é unha realidade. Cementary, peza que estivo en residencia artística no Centro de Criação de Candoso (Guimarães), preséntase en estrea en Portugal no escenario do CCVF o 8 de febreiro e marca a segunda visita de Patricia Apergi ao GUIdance, despois da presenza no festival en 2015 con Planites. Neste espectáculo, a coreógrafa grega segue a investigar un tema central no seu traballo, o labirinto urbano, agora enfocando a cidade como lugar de caos.


Publicidade

O Jaguar, de Marlene Monteiro Freitas coa colaboración de Andreas Merk, entra no escenario ao día seguinte. Un cruzamento de inspiracións que brotan moitas veces sen control e que fan da arte o que debe ser: unha forza imparable, que non se pecha en rótulos ou denominacións, pero que voa libre na cabeza de quen crea.

O día 10 atoparemos Titáns, por Eurípides Laskaridis, con todo o poder que o lugar da ficción nos reserva. Nesta peza, que chega ao GUIdance como recordatorio da fráxil condición humana, evocando a importancia de todos os fracasos, Eurípides Laskaridis traballa en estreita colaboración co figurinista Angelos Mendis e crea un escenario apocalíptico para explorar a perseveranza da humanidade ante o descoñecido. Desesperación antes do fin da razón, un mundo sombrío que evoca unha era na que os titáns gobernaron o universo.

A viaxe finaliza o 11 de febreiro para volver ao baile: despois de Moeder (Nai) –espectáculo presentado no 12º aniversario do CCVF -, a compañía belga Peeping Tom visita de novo o CCVF, esta vez para pechar o Guidance con Vader (Pai), a primeira parte desta triloxía arredor da familia.Vader reflexiona sobre a decadencia, o baleiro, a indiferenza e a furia aos que estamos sometidos cando a vitalidade nos abandona, aínda que coa axuda do humor. Un retrato dun lugar que nos leva á soidade ao final da vida, forzando unha introspección nunha película que (case) terminou.

As actividades paralelas habituais e indispensables únense ao cartel principal para achegarse a públicos, artistas, escolas e pensadores, indicando o GUIdance como un importante evento artístico no calendario de inverno. Destas forman parte as masterclasses coas compañías Wayne McGregor e Peeping Tom, conversas post-espectáculo cos artistas, debates moderados pola xornalista Claudia Galhós e sesións que levarán Joana von Mayer Trindade e Rui Horta ás escolas do concello de Guimarães. O punto de encontro do festival, despois dos espectáculos, ten o seu lugar no Concert Café da CCVF.

Á semellanza dos anos anteriores, os espectáculos do Guidance repartiranse entre o Centro Cultural Vila Flor (CCVF) e a Black Box do Centro Internacional das Artes José de Guimarães (CIAJG). Os billetes xa están á venda nos despachos de billetes do CCVF, do CIAJG e da Casa da Memoria de Guimarães, así como nas tendas Fnac e El Corte Inglés, e vía en liña en www.ccvf.pt e oficina.bol.pt. O prezo dos billetes varía entre € 10,00 e € 3,50 e tamén existe a posibilidade de adquirir distintos abonos para o festival. Os alumnos que acudan ás Escolas de Artes Performativas teñen un prezo especial de 4,00 € nos espectáculos. O completo programa GUIdance pódese atopar en www.ccvf.pt.

Redacción

Redacción

Somos a erregueté | Revista Galega de Teatro.
A única publicación periódica que ten como obxecto as artes escénicas galegas dende 1983.

Deixa unha resposta

Avatar

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

carballo |

Vigo e Carballo entran na Red Española de Teatros

susana01 |

Il segreto di Susanna