in ,

Paüra

Se erro, non pasa nada

'Paüra'. Foto de Rosinha Rojo | MIT de Ribadavia.

Paüra quere dicir pavor ou medo en lingua catalá. O medo é unha emoción primaria que nos asusta e nos mantén alerta ante un perigo ou ameaza cara á nosa persoa, ben sexa real ou imaxinaria; o medo invítanos a accionar. E así o fai a Cía. Lucas Escobedo, co espectáculo Paüra, finalista dos premios MAX 2022 ao mellor espectáculo musical.

Paüra, da Cía. Lucas Escobedo, é un espectáculo de humor, que nos somerxe no mundo da comedia da man do clown para abordar o tema principal: o medo. A comedia, o musical, o canto, a danza, forman parte desta peza composta por catro artistas multidisciplinares: Raquel Molano, Alfonso Rodríguez, Paula Lloret e o propio Lucas Escobedo, actor, dramaturgo e director da peza.

A Cía. Lucas Escobedo, con ampla traxectoria profesional, nace no ano 2011 da man do espectáculo Boiing, que Escobedo realiza en solitario. Seguidamente van destacar Habitación 801 no 2015, e YOLO no ano 2018, gañadora do premio ao mellor espectáculo de gran formato e mellor espazo sonoro nos premios FETEN.

Paüra propón un espectáculo dentro do propio espectáculo. O primeiro que percibimos é a entrada dos catro personaxes vestidos de clown con certa estética underground. Cada un dos personaxes leva unha indumentaria característica e identificativa que grazas a iso e á súa presenza escénica, entendemos o código de clown que se vai establecer dende o comezo.

MIT2024 PAURA
‘Paüra’. Foto de Rosinha Rojo | MIT de Ribadavia.

O obxectivo dos personaxes é facer unha función musical. Para iso recorren ao emprego de varias linguas na súa presentación buscando o riso, a comedia e a conexión co público. Non só presentan o espectáculo en castelán (Rodríguez), inglés (Molano) e francés (Lloret) senón en galego (Escobedo) o cal nos sorprendeu á vez que nos agradou grazas ao uso da nosa propia lingua cun manexo máis que notábel das cadencias e curvas de entoación do galego.

Logo dunha dilatada introdución en varias linguas, o gag remata cando un dos personaxes di unha palabra que non ten tradución nas demais linguas: o coloquialismo “aliquindoi” típico da zona de Cádiz. Pola súa situación xeográfica, as zonas costeiras beben de termos estranxeiros que rematan incluíndo na súas variantes dialectais. É o que acontece co termo aliquindoi, significa “estar atento” e  provén da expresión inglesa look and do it. Expresión que adoitaban empregar os mariñeiros ingleses nos portos andaluces.


Publicidade

MIT2024 PAURA
‘Paüra’. Foto de Rosinha Rojo | MIT da Ribadavia.

Os personaxes conseguen comezar o seu propio espectáculo cando o personaxe de Alfonso Rodríguez,  un  dos catro clowns, consegue dicirnos que veñen a falar do medo. Deste xeito, xogan coa metateatralidade en escena expoñendo unha metarrealidade na que vemos un espectáculo dentro da propia peza. A medida que a peza avanza, pasan por unha serie de situacións onde vemos que o medo está presente na nosa vida cotiá. Aparecen así a preocupación, a ansiedade, ou a angustia,  ou o choro.

Os obstáculos intensifícanse, o espazo escénico transfórmase, e a escenografía xunto co attrezzo cambia varias veces de lugar creando unha atmosfera de caos que coincide cos problemas técnicos que afrontan os personaxes na función: cae un foco de iluminación, quedan sen luz no teatro e por conseguinte deciden continuar coa luz das velas. Demostran así que se pode superar calquera adversidade, que os erros son humanos e que como diría Freddy Mercury nas súas letras; The show must go on.

Con todo, o conflito conecta coa temática onde se mostra que o medo é unha emoción necesaria, que é preciso aprender a enfrontarse a el, vivila e saber transitala.  O medo é unha emoción inevitable xa que nos axuda a enfrontarnos á vida e superar os obstáculos que se nos presentan.

MIT2024 PAURA
‘Paüra’. Foto de Rosinha Rojo | MIT de Ribadavia.

Por último, e non menos importante, non podo deixar de mencionar o espazo sonoro que corre a cargo de Raquel Melano. A música en directo é un piar máis, imprescindíbel nesta peza. Cunha gran cantidade de instrumentos de percusión, piano, violín, ou guitarra eléctrica, funciona como fío condutor, levándonos por distintos camiños emocionais. A composición musical da peza consegue crear unha partitura sonora non só cos instrumentos mencionados máis tamén cunha caixa de mistos, o silencio, ou os propios ritmos corporais que empregan os actores nas diversas coreografías corporais ao longo da peza.

Paüra é un canto ao medo nesta aventura escénica que nos invita a darlle a man e levala connosco de viaxe.

Paüra, Cía. Lucas Escobedo

Dirección e dramaturxia: Lucas Escobedo

Axudante de dirección: Joan Cusó

Dirección e composición musical: Raquel Molano

Interpretación/ elenco: Lucas Escobedo, Raquel Molano, Alfonso Rodríguez, Paula Lloret.

Voz en off: Amaia, Xavi e Mikel

Responsable de arte e vestiario: Paloma Bravo

Confección do vestiario: Jimena González Illanes

Construción escenografía: Cárpatos Decorados

Colaboración no deseño e construción de attrezzo: Escuela Municipal de Arte y Diseño de Terrassa

Deseño de Iluminación: Juanjo Llorens

Deseño de son: Óscar Guzmán

Técnicos en xira: Manolo Ramírez, Álvaro Villahoz, Beatriz Francos, Pedro Hurtado, Pablo Delgado e Santiago Fuentes.

Asesoramento en interpretación: Mar Navarro

Asesoramento en voz: Christian Atanasiu

Asesoramento de maxia: Juan Paños

Produción: Beatriu Llibertat-Cía. Lucas Escobedo

Deseño gráfico: Ana Córdoba

Fotografía: Gaby Merz

Vídeo: José Abellán Ciudad de la Sombra

Transporte: Cultural Transport

MIT de Ribadavia. Auditorio Rubén García do Castelo. Ribadavia, 21 de xullo de 2024.

Sara Santamaría

Sara Santamaría

Actriz, creadora e filóloga de inglés. Formada en Espazo Aberto (Santiago de Compostela) e en Central de Cine (Madrid) ten experiencia no eido audiovisual en series como Amar es para siempre , Augasquentes; e o spot publicitario de Gadis (2021). No eido teatral participou na obra Antigona de El Desván producciones, e conta cunha peza de creación propia, El valle de la silicona, á vez que está a traballar na dramaturxia do seu próximo proxecto. Na actualidade está a finalizar os seus estudos de interpretación textual na ESAD de Galicia.

"Escribo para expresarme, para comunicar e deixar pegada; así comezo a colaborar coa revista 'erregueté'".

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

Othelo (termina mal), de Buendia Theatre. Imaxe de Rosinha Rojo para a MIT de Ribadavia.

Othelo (termina mal)

caracol 2020 circo

Teatro Caracol representa a primeira obra sen Olga González