in ,

Cómo me convertí en árbol

Os panfletos non tocan a pel

Como me convertí en árbol, de Producciones Glauka, en la Feria de Teatro de Castilla León
Como me convertí en árbol, de Producciones Glauka, en la Feria de Teatro de Castilla León

O venres 23 de agosto marchei de Galicia para asistir á Feria de Teatro de Castilla León, en Ciudad Rodrigo. A pesar de non poder desfrutar do festival na súa totalidade, tiven a oportunidade de ver moito teatro, e Cómo me convertí en árbol, de Producciones Glauka, foi a primeira peza de todas estas.

Entramos na sala, que nos refuxiou do calor que había na rúa ás 17.30 da tarde, e nos atopamos con Pepa Gracia xa na escena, agardando por nós. Nas súas costas, un bastidor para as proxeccións, e con ela, unha mesa metálica na que podíamos atopar ramas de árbore.

Debo ser sincera, non son a mellor espectadora. Chego á sala chea de prexuízos e con expectativas, que poden ser máis ou menos xustas para as artistas. Ao mellor por iso gozo das artes escénicas, porque adoitan rachar con estas cousas coas que entro. Estou moi leda de dicir que foi o caso. Cando comeza un espectáculo, e penso aos dez minutos que non me vai gustar, adoita non gustarme, e con Como me convertí en un árbol non aconteceu isto. Comezou, e asumín que ía ser unha proposta con tendencias melodramáticas e moralizante, e pensei que non me ía gustar. Pero ao contrario. Gocei especialmente da peza.

Cómo me convertí en un árbol é unha peza que vén dunha ferida profunda, e iso nótase no traballo (fantástico) de Pepa, tanto na interpretación como na dramaturxia (acompañada de Carlos Álvarez-Ossorio). Nesta peza amósanos esa ferida, e é probable que moitas de nós atopemos algunha semellante no noso propio corpo, e de que xeitos a comunidade fallou á hora de axudar a curala (ou directamente, previla). Así, consegue ser política, pero non un panfleto, porque é honesta e moi particular, á par que universal.


Publicidade

Saín chorando coma unha cativa, porque Pepa falaba do meu corpo, e o de todas. Cando lin o mito de Dafne de pequena deume moito medo, mentres que os meus compañeiros non o chegaban a comprender.

En todo caso, Cómo me convertí en un árbol é unha peza que vai atopar as marcas que non lembrabas que tiñas na pel, para logo apertarte cun perfecto final, lento e cálido.

Cómo me convertí en árbol, Producciones Glauka

Dramaturxia: Carlos Álvarez Ossorio e Pepa Gracia
Textos: María Roig, Carlos Álvarez Ossorio e Pepa Gracia
Dirección: Carlos Álvarez Ossorio
Interpretación: Pepa Gracia
Asesoría de movemento: Cristina Rosa
Técnico: Nuria Prieto
Deseño de iluminación: Carlos Álvarez Ossorio
Videoescena e fotografías: Diego Cabezas
Deseño de cartaz: Marta Barroso
Produción: Producciones Glauka S.L. e Festival Nacional de Teatro Vegas Bajas

Diana Longa

Diana Longa

(Vigo, 2001) estudante de Dirección Escénica e Dramaturxia na ESAD de Galicia. Formada en música, sobre todo canto. Cofundadora do podcast Isolda, Diana e Martín viven nun mocasín.

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

Participantes e organización do VII Festival Pezas dun Teatro do Porvir 2024: Galiza + Portugal. Foto: Alberte Bello.

O teatro do futuro | VII Festival Pezas dun Teatro do Porvir 2024

Territórios de Liberdade

Territórios de Liberdade