Crítica

Pentecostés

Os intersticios

| Manuel Xestoso |

 

Se cadra, nunha época secularizada como a nosa, a celebración do descenso do Espírito Santo pode ser visto cun matiz irónico que, non obstante, non exclúe a posibilidade de considerar a arte como a última estratexia de administración do sagrado. A compañía Pálido Domingo non desestima nin a ironía distanciadora nin a posibilidade de que o lume dun misto poida espertar o feble sentimento de divindade que aínda poida quedar entre nós. Entre as latas de refrescos e as candeas votivas, entre o Veni Sancte Spiritus e o A Perfect Day, os tres compoñentes da compañía executan un ritual que tenta considerar o cotián coma unha pasaxe cara a outra cousa que é mellor non nomear, pero que mantén un certo parecido con iso que os antigos chamaban “misterio”.

Posuidores dun refreado lirismo e dun considerable instinto para a síntese, os tres bailaríns alíanse coa iluminadora Laura Iturralde para elaborar un discurso sobre a luz –con todas as súas connotacións– que cabalga entre o convencional e o excéntrico, entre a meditación circunspecta e a observación atenta das realidades máis correntes, máis todos os días.

Pentecostés é unha estimulante peza de danza-teatro na que converxen a instalación, a performance, doses razoables de improvisación e, sobre todo, unha coidada plástica tenebrista e cerimonial que atrapa a atención do público. No coreográfico, entrégase a un fraseo de repetición de figuras sobre o que algúns brillantes instantes de ruptura eluden a circularidade: amosan así a excepción que dirixe a nosa mirada cara ao extraordinario da realidade común. Algunhas circunstanciais tanxentes humorísticas relaxan a voltaxe da busca que se pon en escena.

No seu último tramo, o espectáculo desbócase un pouco e afástase da proposta inicial, esvarando cara ao trivial: colle un atallo fácil, coma se tivese présa por rematar. O clima dramático perde peso e arríscase a extraviar a tensión conseguida. Non obstante, a función recíbese con empatía cómplice polo tino en iluminar eses intersticios que nos asoman, talvez, a outra lectura da existencia. Sen grandilocuencias: xa se sabe, despois das grandes cuestións –como lembran os erres arrastrados de Cortázar– “nos vamos al centro y nos compramos un helado / el mío todo de frutilla / y el de usted con chocolate y un bizcochito”.

 

Pentecostés, de Pálido Domingo

Elenco: Belén Bouzas, Diego M. Buceta e Fran Martínez.
Creación: Pálido Domingo.
Iluminación: Laura Iturralde.
Fotografía: Miguel Vidal e L. Iturralde.
Deseño gráfico: Alba Troiteiro.
Apoios: Teatro Ensalle, Colectivo RPM e Paso a 2.
Agradecementos: AveLina Pérez e A Artística Vigo.

Estrea o 23 de xaneiro de 2020. Teatro Ensalle, Vigo.

Ficha artística

Compartir

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PUBLICIDADE

PUBLICIDADE

PUBLICIDADE

PUBLICIDADE

Deixar un comentario

Subscríbete

Recibe as novas, artigos, entrevistas e contidos da Erregueté para que non perdas unha!

erregueté en papelSúmate ao movemento #erreguelove!

Por só 20 euros ao ano recibirás dúas revistas coa edición de textos dramáticos