in

Cómo ser Superwoman y no morir en el intento

Ou be brave, be real, be you.

COMO SER SUPERWOMAN
'Cómo ser superwoman y no morir en el intento', de Impulso Teatral.

Muller normal e Superwoman. Se pescudamos na Real Academia Galega por este sintagma nominal, isto é o que obtemos. Muller: substantivo, persoa de sexo feminino. Normal: adxectivo, conforme á norma, ao que é o mais frecuente ou habitual.  Superwoman: Este dicionario online non atopa a resposta. Entón, que é ser unha muller normal? E unha superwoman?

Cómo ser Superwoman y no morir en el intento, de Impulso Teatral, fala da presión social de ser unha muller en pleno 2023. Unha muller normal con traballo, fillos, casa, parella, afeccións e responsabilidades. A peza presenta unha muller abafada polas responsabilidades, unha muller cansa de ser un piar, o centro do universo. Carmen Trueba, actriz e directora da peza, cuestiona a existencia da supermuller, como unha muller que ten  que chegar a todo e compracer aos demais para sentirse realizada. O conflito vémolo claro coa primeira aparición de Laura (interpretada por Susana Caralt).

O primeiro que chama a atención é o espazo sonoro que escoitamos no patio de butacas xusto antes do comezo da función: La llorona, de Chavela Vargas xera unha expectativa sobre o espectáculo. Aquí, Superwoman entra en escena presentando o espectáculo como unha sorte de superheroína que recorda a  Wonderwoman, co seu vestiario azul, vermello e dourado. Esta, vai ser o fío condutor que acompaña a protagonista, Laura, e serve de transición na viaxe desta. Rompe a cuarta parede, fai partícipe da acción ao público ao longo da peza, e faise presentadora do 1,2 ,3 responda otra vez. 

Trueba tamén demostra a capacidade de variar de rexistro ao facer até 4 personaxes diferentes: a psicóloga arxentina, a nai estereotipada, a amiga divorciada e liberada de responsabilidades como contrapunto de Laura, e unha xefa que recorda á Miranda Priestly de El diablo se viste de Prada.


Publicidade

Cunha escenografía minimalista, destaca o deseño lumínico que xoga coas cores frías e quentes para transmitir diferentes atmosferas e espazos en cada escena: o ximnasio, a consulta da psicóloga, a casa da protagonista ou o aeroporto, mais bótase en falta un deseño do movemento escénico que lle achegue dinamismo á peza.

Impulso teatral ofrece unha visión reiterada da muller hiperresponsable onde se saca á palestra o comportamento da mesma dende metade do século pasado até a actualidade. A comparativa faise a través de imaxes proxectadas onde vemos o NO-DO e unha sorte de decálogo que recorda a Guía de la buena esposa promovida polo franquismo nos anos 50.  É salientábel a imaxe da muller “moderna”,  que é demasiado crítica consigo mesma e coas demais. Imaxe que se ve reflectida dende a primeira escena coa psicóloga até a derradeira escena coa xefa de Laura. Desafortunadamente, esta problemática está (e sempre estivo) á orde do día o cal nos fai sentir interpeladas dende a butaca. O feito exponse de xeito que nos vemos reflectidas na situación e queremos fuxir dela. Pero é a propia protagonista quen reacciona.

A obra remata cunha reflexión simple: Superwoman non existe, non é necesaria. O estrés, a presión auto inflixida, a conciliación familiar, ter unha vida sexual saudábel ou a realización persoal son os retos aos que nos enfrontamos día a día sen necesidade de superpoderes. Normalicemos ser unha muller normal.

Cómo ser Superwoman y  no morir en el intento

Dramaturxia e dirección: Carmen Trueba

Reparto: Carmen Trueba e Susanna Caralt

Producción: Impulso teatral

Sala Ártika. Vigo, 8 de outubro de 2023.

Sara Santamaría

Sara Santamaría

Actriz, creadora e filóloga de inglés. Formada en Espazo Aberto (Santiago de Compostela) e en Central de Cine (Madrid) ten experiencia no eido audiovisual en series como Amar es para siempre , Augasquentes; e o spot publicitario de Gadis (2021). No eido teatral participou na obra Antigona de El Desván producciones, e conta cunha peza de creación propia, El valle de la silicona, á vez que está a traballar na dramaturxia do seu próximo proxecto. Na actualidade está a finalizar os seus estudos de interpretación textual na ESAD de Galicia.

"Escribo para expresarme, para comunicar e deixar pegada; así comezo a colaborar coa revista 'erregueté'".

Deixa unha resposta

Avatar

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

As guapilongas horizontal reducida

O grupo As Guapilongas gaña os Premios Xuventude Crea de Teatro

Josi Lage e Gabriel Prada en 'Almar'. Foto: Carlos Ledo.

Estréase ‘Almar’ no Auditorio Municipal do Carballiño