Libros

Fundación SGAE publica ‘Raclette’, de Santiago Cortegoso, en edición bilingüe

PUBLICIDADE

A Fundación SGAE publicou dúas das obras finalistas a Mellor autoría teatral dos XX Premios Max de las Artes EscénicasRaclette de Santiago Cortegoso e Solo son mujeres (Només són dones) de Carmen Domingo. Ambas publicacións súmanse á colección Teatroautor que edita a entidade e que conta con máis de 200 obras de teatro publicadas.

O impacto de Raclette está fóra de dúbida: o texto foi recoñecido non só polo certame XXII Premio Álvaro Cunqueiro para textos teatrais da consellería de Cultura (Xunta de Galicia), senón que tamén  foi unha das obras gañadoras da I Convocatoria de Teatroautor Exprés 2016 da Fundación SGAE, e mereceu o galardón ao Mellor Texto Orixinal nos XXI Premios María Casares do Teatro Galego e, foi finalista nos Premios Mondoñedo 10, que escollía a mellor obra de teatro galego da última década. Ademais, o espectáculo Raclette, levado a escena por Ibuprofeno Teatro, foi candidato aos Premios Max 2017 en catro categorías: Espectáculo de Teatro; Autoría Teatral (para Santiago Cortegoso); Dirección de Escena (para Santiago Cortegoso); e Actriz de Elenco (para Iria Sobrado).

En canto á edición do texto pola Fundación SGAE, Cortegoso afirma que “ter o texto publicado ofréceche a oportunidade de levalo aos programadores e outros directores de escena. Interésame que se monte en castelán e que sexa estreado por outros directores, aínda que é prioritaria a montaxe en galego por parte de Ibuprofeno”. O autor remata recoñecendo que “é moi complicado publicar un texto teatral e que este poida chegar aos espectadores; cando isto sucede é un pasiño máis e unha satisfacción”.

Santiago Cortegoso (Domaio-Moaña, Pontevedra, 1974) compaxina a súa carreira como actor e director de escena coa escrita de textos teatrais nos que trata as cuestións claves que afectan o individuo contemporáneo, con situacións cargadas dun humor acedo e retranqueiro. Coa súa compañía, Ibuprofeno Teatro, estreou Casa O’ReiRaclette, O Furancho, Pequenos actos pseudorrevolucionarios e A filla de Woody Allen (finalista na categoría Mellor Autor en Galego nos Premios Max 2011). Outros traballos de Cortegoso como autor son: Smoke on the water ou El charco de Ulises.

 

Solo son mujeres, de Carmen Domingo

Pola súa parte, Solo son mujeres alzouse co Premio Max en dúas categorías: a Mellor espectáculo e Mellor dirección de escena para Carme Portacelli. “Un recoñecemento ao traballo ben feito”, declara Domingo, quen advirte ao lector: “Solo son mujeres formúlase sobre o papel como un punto de partida para a posta en escena: a creatividade de Carme Portacelli non se pode explicar con palabras”.

Carmen Domingo (Barcelona, 1970) é Licenciada en Filoloxía Hispánica pola Universitat de Barcelona, viviu un ano en Marrocos, onde traballou na Universitat d’Ain Choc (Casablanca) como docente e investigadora (1993-1994). Colabora en medios de comunicación como La Marea, El País, Público… É autora da obra teatral Yo maté a mi hija (Sala Muntaner, 2014), e entre os seus libros pódense mencionar Con voz y voto. Mujer y política en España entre 1931 y 1945 (Lumen, 2004), Nosotras también hicimos la guerra (2006) e as novelas Conversaciones de alcoba (Edebé, 2009), que narra as historias das tres mulleres máis influíntes do falanxismo, Gala-Dalí (Espasa, 2016) e No llores por mí (Storytel, 2018). Actualmente está rematando outra novela e pendente da estrea da súa última obra de teatro, María Teresa. Melancolía de la desmemoria, un monólogo de María Teresa León para conmemorar o 30 aniversario do seu falecemento.

Compartir

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PUBLICIDADE

PUBLICIDADE

Deixar un comentario

Subscríbete

Recibe as novas, artigos, entrevistas e contidos da Erregueté para que non perdas unha!