Thesaurus

PUBLICIDADE

Despois dun peche histórico provocado polas medidas cautelares ante a pandemia da Covid-19 e no medio dunha situación sen precedentes o Teatro Rosalía de Castro, dentro do seu programa TRC Danza, reabre as súas portas á danza. O Festival de Primavera, os días 25, 26 e 27 de xuño, ofreceralle ao público a oportunidade de gozar das obras de Ánxela Blanco, Cristina Balboa e Javier Martín que tiveron que adiarse nos meses anteriores.

 

Ademais das funcións, o festival contará cun completo programa de actividades expandidas dende o día 17 de xuño para que o público poida coñecer a fondo os procesos artísticos dende o campo do movemento, da creación ou da crítica con distintas colaboradoras da comunidade cultural.

Por suposto, o protocolo hixiénico e sanitario será respectado en todas as actividades presenciais, para velar pola saúde de todas as participantes.

 

Tres espectáculos

Os espectáculos comezarán o día 25, ás 21:00, coa estrea de Thesaurus, de Ánxela Blanco. Rodeada dunha equipa de artistas multidisciplinar a bailarina galega presenta esta nova creación para afondar na palabra e as texturas que compoñen o corpo.

Un tesauro é un vocabulario estruturado, unha lista de palabras ou termos controlados empregados para representar conceptos. Do latín thesaurus (tesouro), que á súa vez procede do grego thesauros (almacén, tesourería). Aqui serán fragmentos da paisaxe do corpo, texturas sonoras, e cualidades de movemento coma descritores abstractos. Invernos, veráns invencibles, sementes ou o ar da urda tecnolóxica. Todo aquilo que resulta de intentar reconstruír un tesauro do corpo dende o corpo.

O día 26, tamén ás 21:00, presentará o seu último espectáculo, O que segue. A nova obra de Balboa constitúe un acto de resistencia a través da composición musical, o vídeo e a danza; un relato feroz do cotiá e as contradicións entre a arte e a vida.

Mesturando a súa faceta de compositora musical, a súa afección por bailar nas discotecas e o seu amor polos textos demoledores, Cristina Balboa constrúe unha obra en primeira persoa para atopar un xeito intelixente de vivir a cabalo entre a escena e o mundo exterior. Unha peza que pecha as portas á ira do pasado para comezar de novo a ritmo de techno refinado con tinturas africanas. Unha onda vital que dirixe a súa enerxía cara a nós.

Finalmente, o 27 de xuño, á mesma hora, presentará Soma. O encontro entre o coreógrafo galego e investigador no eido das artes do movemento e o escultor ambientalista e performer Joaquín Jara deu lugar a unha experimentación escénica e matérica que se concentra no estudo do corpo e do movemento como sombra e fragmento.

Nesta creación –performance, acción e instalación– bailarín, escultor, iluminador e músico comparten a acción escénica, transitando por diferentes estados físicos, conceptos estéticos e calidades de movemento, relacionándose e esvaíndo roles mediante esculturas, materiais, ambientes, obxectos e coreografiías que se van despregando nun espazo conformado ante o espectador.

 

Miradas periféricas

Como antesala ás tres funcións, o festival lanza un programa de prácticas de movemento con distintos artistas para preparar o corpo que se senta na butaca. Na procura dese corpo atento, que se deixa afectar e se volve vulnerable na súa condición de espectador, cada artista conducirá a súa sesión de movemento dun modo distinto –propio da súa practica artística– pero coa mesma intención compartida, a de afondar na percepción sensorial e a mirada periférica que contempla tanto o que está dentro como fóra de foco. Tal e como di Marina Garcés, “liberar a visión pasaría por deixar que os ollos caian de novo no corpo”.

As prácticas estarán conducidas –os días 25, 26 e 27, de 19:00 a 20:30– por Javier Martín, Nuria Sotelo e Alexis Fernández no Teatro Colón favorecendo o tránsito da práctica á función no Teatro Rosalía de Castro pola proximidade de ambos teatros.

As inscricións para estas prácticas poden facerse aquí.

 

Taller de públicos

Como vén sendo habitual na Programación Expandida , terá lugar un taller de público(s) da man da investigadora e xestora cultural Sabela Mendoza e da artista e coordinadora do programa Caterina Varela. O obxectivo é compartir e conversar sobre as distintas derivas que emerxen no campo da danza e da creación contemporánea, acompañando a programación anual do ciclo TRC Danza 2020.

Se asistir ao teatro é unha experiencia transformadora, sen dúbida o noso rol como público(s) vai moito máis aló do rato que pasamos nunha butaca. Un convite a todas as persoas interesadas no campo da danza e da creación contemporánea, curiosas de ampliar a súa mirada dende unha posición de espectadoras activas.

O taller desenvolverase ao longo de catro sesións: na sala Eirís do Rosalía de Castro o día 17 de xuño de 19:00 a 21:00; o 20, de 11:00 a 13:00; e o 27, tamén de 11:00 a 13:00. Ademais, o día 23 celebrarase unha sesión online ás 17:00. As inscricións poden facerse aquí.

 

Encontros online

Ademais, TRC Danza propicia varios encontros online, a través das súas redes sociais, cos artistas que protagonizan as funcións do Festival de Primavera. O día 18 de xuño, ás 17:00, o encontro Artistas na casa reúne ás tres artistas que forman parte do programa para falar dos procesos e investigacións detrás das obras que se verán nas táboas do Teatro Rosalía de Castro no festival de primavera, Ánxela Blanco, Cris Balboa e Javier Martín. Ademais de conversar sobre o particular e o transversal das súas prácticas artísticas, este encontro formúlase tamén como un espazo para coñecer as reflexións que o actual estado de crise sanitaria trouxo ás nosas vidas, tanto no plano da relación entre os corpos coma no lugar que ocupa na sociedade a comunidade cultural.

O día 19, ás 17:00, haberá un curso online de composición musical Garage Band, Compoñer un temazo, a cargo de Cristina Balboa, que parte da premisa de que compoñer musica é fácil. Aínda que non saibas tocar un instrumento ou ler unha partitura de solfexo, só precisas unha aplicación e uns cantos titoriais do Youtube. Nesta aproximación á composición de musica electrónica con garage band a artista escénica galega indagará sobre a matemática, o erro e as coincidencias afortunadas para xerar un tema con punch.

O día 22, ás 17:00, celebrarase Materia e cambio, un encontro con e Joaquín Jara. Xúntanse neste encontro online dúas persoas afeitas a colaborar dende a materia nos procesos de artes vivas, para falar das pontes entre a escultura, a tecnoloxía e a danza. Por unha banda, a investigadora, artista e biohacker galega Paula Pin, cunha investigación experimental situada na intersección entre bioloxía, ciencia e practicas Queer. Pola outra banda, o escultor ambientalista catalán Joaquín Jara, que centra a súa obra na relación antropolóxica coa natureza e o paso do tempo e nos conceptos de descubrimento, desaparición e aparición.

 

Obradoiros

Finalmente, o Festival de Primavera ofrece dous obradoiros. Bio-Trans Lab –o día 26, de 17:00 a 19:00, no escenario do Teatro Colón– propón un hackeo á ciencia de cara a unha nova narrativa transfeminista. Baseado no concepto de aprender facendo, o laboratorio busca a apertura dun espazo-tempo particular, un lugar para a confluencia de cyberbruxas e alquimistas. Como fío condutor da práctica está a construción dun microscopio a partir dun sinxelo hack (modificación) nunha webcam. A mesma tecnoloxía na que se centrou a colaboración da artista no proceso de creación de Thesaurus, de Ánxela Blanco. Unha aproximación ao marabilloso mundo da microscopía e da experimentación coas células, fluídos e microorganismos do ecosistema “corpo”. Inscricións, aquí.

No mesmo escenario do Teatro Colón, o día 27, de 17:00 a 19:00, Cristina Balboa dirixirá Pospandemia. Reinventar o presente, un xogo de autoficción baseado na resurtección da Ave Fénix, un novo nacemento ou un rexurdir dende as cinzas para construír un presente máis amable onde coidar a esperanza de novo son as chaves da proposta de Balboa para esta práctica que pretende reinventar o presente. Inscricións, aquí.

 

Compartir

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PUBLICIDADE

PUBLICIDADE

Deixar un comentario

Subscríbete ao boletín á newsletter

Recibe no teu email as novas, artigos, entrevistas e contidos da Erregueté para que non perdas unha!