in

O marabilloso e o terríbel

'O dragón de Ouro' de Roland Schimmelpfennig. Sarabela Teatro. Foto: Rubén Vilanova.
'O dragón de Ouro' de Roland Schimmelpfennig. Sarabela Teatro. Foto: Rubén Vilanova.

Sempre sospeitei que os responsables da explotación humana, os responsables das guerras, son xente cunha deriva psicópata e sen humor. Sempre pensei que o humor nos humaniza. O humor e a diversión son tan necesarios! Non o rirnos dos males alleos, non o burlarnos dos demais, non os chistes vexatorios. Porque non sempre rir é algo edificante. O riso edificante é aquel que se basea na empatía, no colocarse no lugar da outra, do outro. A capacidade, tamén, para relativizar o drama e para impugnar o fado tráxico, cando esa relativización, precisamente, vén da capacidade para observar o absurdo e albiscar unha saída posible a conflitos, problemas e desgrazas. O humor é a primavera, é fecundidade, é deixar que abrolle a vida en todo o seu esplendor, incluso entre as fendas do asfalto.

As táboas non son asfalto nin cemento duro. As táboas son primavera que pode abrollar incluso entre as estampas e as escenas máis terribles. As táboas son, ademais, o lugar, por excelencia, da fantasía e o humor vivos, actuantes.

Sarabela Teatro estreou en galego un dos dramaturgos máis prolíficos e prestixiosos da dramaturxia alemá actual: Roland Schimmelpfennig, traducido e representado en máis de corenta países. Trátase dun deses autores cuxas pezas non só se caracterizan pola complexidade e a actualidade dos temas, estruturas e concepción dos personaxes ou das voces que actúan nelas, senón por imaxinar un teatro no que o propio teatro se deconstrúe como un xogo calidoscópico. Nese calidoscopio as escenas aparecen como refachos ou fulgores, breves e implacables, aferradas a situacións impactantes recoñecibles da realidade e, ao mesmo tempo, con fendas ou derivas de fantasía, como a mesma vida.

O marabilloso e o terríbel poden ser un dragón, representación áurea da creatividade coa que o ser humano se pode transcender a si mesmo. Igual que se pode transcender dacabalo do humor.


Publicidade

Sarabela Teatro, con dramaturxia e dirección de Ánxeles Cuña Bóveda, estreou o 23 de febreiro, no Teatro Principal de Ourense, O DRAGÓN DE OURO, unha especie de parábola, que pivota arredor da historia dunha moa furada, que se converte no catalizador de situacións terribles e fantásticas, nas que a crueldade e o desvalemento humanos se amosan como algo que non só nos asombra, senón que tamén nos pode divertir. Aí o humor é fundamental para que a partida non estea perdida de antemán e porque neste xogo, aínda que sexa teatro, xogámonos algo.

Schimmelpfennig, na conversa co público, despois da estrea en Ourense, comentaba que xa sabemos que o mundo vai mal, que xa sabemos das catástrofes e dos múltiples problemas que nos atenazan. Por tanto, non é necesario ir ao teatro para que chos volvan amosar ou sinalar. Falou da capacidade, nunha xuntanza, para facer xurdir o marabilloso. E iso foi o que aconteceu n’O dragón de ouro. E se iso pode pasar significa que non todo está perdido e que, sen dúbida, hai esperanza. Aínda que poida parecer que nada muda, algo anda a mudar pouco a pouco, de xeito case imperceptible.

Afonso Becerra

Afonso Becerra

Director da erregueté | Revista Galega de Teatro. Pertence ao seu Consello de Redacción desde o 2006. Doutor en Artes Escénicas pola Universitat Autònoma de Barcelona. Titulado Superior en Dirección escénica e dramaturxia polo Institut del Teatre de Barcelona. Titulado en Interpretación polo ITAE de Asturies. Dramaturgo e director de escena. Exerce a docencia en dramaturxia e escrita dramática na ESAD de Galiza desde o ano 2005. É colaborador, entre outras publicacións, de revistas de cultura e artes performativas como 'ARTEZBLAI', 'Primer Acto', 'Danza en escena', 'Tempos Novos', 'Grial'. Entre setembro de 2019 e xuño de 2021 foi colaborador especialista en artes escénicas da CRTVG, no programa 'ZIGZAG' da TVG. Desde setembro de 2022 é colaborador semanal sobre artes escénicas do 'DIARIO CULTURAL' da RADIO GALEGA.
Premio Álvaro Cunqueiro da Xunta de Galicia en 2001. Premio María Casares á Mellor Adaptación teatral en 2016. Premio de Honra do Festival de Teatro Galego, FETEGA, do Carballiño (Ourense) en 2020. Premio Internacional de Xornalismo Carlos Porto 2024, de prensa especializada, do Festival de Almada, organizado pola Câmara Municipal de Almada, do que tamén recibira unha Mención Honrosa en 2020.

Deixa unha resposta

Avatar

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

'CEIBE' de Fran Sieira Compañía de Danza. Foto: Aigi Boga.

Fran Sieira Compañía de Danza estrea ‘CEIBE’ en Cangas do Morrazo

'O dragón de ouro'. Sarabela Teatro. Foto: Rubén Vilanova.

O dragón de ouro