A crecente complexidade das linguaxes escénicas fixeron necesaria a figura da dirección escénica. A súa tarefa estará orientada a elaborar o conxunto de materiais literarios, visuais, sonoros e kinésicos para transformalos en imaxes teatrais.
A función da directora ou director de escena converteuse en decisiva para o desenvolvemento do teatro. En múltiples casos e latitudes os directores, como artistas, mestres, teóricos e promotores, renovaron as formas e os mecanismo da produción teatral e configuraron as novas metodoloxías do teatro contemporáneo.
A documentada investigación de Técnicas y teorías de la dirección escénica ofrece á persoa interesada polo tema, material considerable para formular os seus propios xuízos ou para servir de base a investigacións ulteriores, conducentes a un coñecemento profundo da máis denodada e fascinante labor artístico do século XX: a dirección teatral.
Velaquí o coñecemento e experiencia de Antoine, Appia, Barba, Barrault, Brecht, Brook, Clurman, Copeau, Craig, Danchenko, Dullin, Gemier, Grotowski, Jarry, Jouvet, Kantor, Kazan, Margules, Meiningen, Meyerhold, Pitoeff, Reinhard, Schechner, Stanislavski, Vajtangov e Vilar.