PUBLICIDADE

Nesta edición presentáronse un total de 571 obras, máis do duplo que na edición anterior, e moi lonxe da edición de 2017 que, con 260 obras, era a que contaba máis obras presentadas até o de agora. Este aumento pode ser debido á posibilidade de presentar este ano as obras por correo electrónico a causa da Covid 19 que impediu a moitos participantes o envío en papel de correo internacional.

 

A procedencia das obras é moi diversa, aínda que houbo un cambio de tendencia respecto aos anos anteriores. O número de obras de ámbito estatal representa o 80% e as de ámbito internacional, un 20 %. Neste caso cabe destacar que a participación internacional aumentou 11 puntos en comparación ao ano anterior. Xa que logo, esta edición tamén é a querecibiu unha porcentaxe máis elevada de obras procedentes de fóra do estado español.

Cataluña e Madrid continúan a ser as comunidades autónomas con máis textos dramáticos presentados. Da comunidade de Cataluña chegaron 165 obras e de Madrid, 117. Tamén aquí se deu un cambio respecto ás edicións anteriores, xa que, até o momento, Madrid adoitaba ser a comunidade con máis obras presentadas. A continuación, segue a Comunidade Valenciana con 46 obras (8’05%); Andalucía, con 38 (6’65%) e as illas Baleares, con 20 obras presentadas (3’5%). Canto aos textos procedentes de Baleares, a participación aumentou en 15 obras respecto ao ano anterior. Do conxunto de obras procedentes das illas, 18 chegan de Mallorca e 2 de Menorca. Non hai ningunha obra procedente de Ibiza ou Formentera.

Do resto do Estado, cabe destacar comunidades como Galicia, con 17 obras presentadas, Castela- León con 10 obras e o País Vasco con sete.

No que se refire ao idioma, mantense a porcentaxe de obras presentadas en castelán respecto ao ano pasado, cun lixeiro descenso: un 73’73% dos textos dramáticos están escritos en castelán fronte a un 26’27% de orixinais en lingua catalá.

Este ano, a causa do gran número de obras recibidas, contouse coa axuda de cinco preseleccionadores:

  • Rafael Durán, licenciado en Dirección escénica polo Institut del Teatre de Barcelona, profesor do Conservatorio de Música do Liceu e do grao de artes escénicas da escola universitaria ERAM de Xirona.
  • Iban Beltran, licenciado en Filoloxía Catalá, en Teoría da Literatura e en Dirección escénica e dramaturxia no Institut del Teatre de Barcelona.
  • Rosa Molero, dramaturga e licenciada en Filoloxía Hispánica.
  • Francisco Sáez Raposo, doutor en Filoloxía pola Universidade Complutense de Madrid e profesor desa mesma universidade. É especialista no teatro do Século de Ouro, o teatro breve e a semiótica teatral.
  • Sergi Marí, produtor, director escénico e presidente da compañía teatral La Trup.

O seu labor consistiu en elaborar unha ficha valorando a calidade lingüística, temática e dramatúrxica de cada unha das obras presentadas, facilitando así o traballo do xurado.

O xurado está formado nesta edición polos seguintes membros:

  • Denise Duncan, actriz, produtora, dramaturga e directora de escena.
  • Laurent Gallardo, profesor de estudos hispánicos e cataláns na Universidade Grenoble Alps,
  • Juan Vicente Martínez, profesor de filoloxía inglesa na Universidade de Valencia e director de “Sagunt a Escena”.
  • Josep Solervicens, profesor especialista no Renacemento e o Barroco na Universidade de Barcelona.
  • Laura Pons, actriz de teatro, cine e televisión.

Durante os meses de setembro e outubro terán lugar as reunións do xurado na sala Beckett de Barcelona. A obra gañadora darase a coñecer durante o acto de entrega do premio o día 24 de outubro en Ciutadella de Menorca.

A dotación do premio é de 14.000 €, máis a edición da obra gañadora nas catro linguas oficiais do Estado Español (castelán, catalán, galego e euskera): na colección “Textos apart”, da Editorial Arola, en catalán; en galego na erregueté | Revista Galega de Teatro e en euskera e castelán na revista Artez.

 

Residencias

Este ano tamén se organizaron as VI Residencias de Creación Premi Born. A participación nesta convocatoria foi moi elevada, duplicando a do ano anterior: presentáronse un total de 34 proxectos procedentes de diferentes lugares do estado español e do estranxeiro, dos cales se descartaron sete por non se axustar ás bases. As temáticas son variadas e debe destacarse a calidade e traxectoria profesional dalgúns dos grupos e proxectos presentados. A Junta del Cercle Artístic decidiu, despois de valorar a temática das diversas obras e a adecuación dos diferentes proxectos, outorgar a VI Residencia de Creación teatral Premi Born á compañía La Salamandra coa obra El Nino.

El Nino é unha obra da nova dramaturga italiana Irene Petra Zani e foi traducida polo recoñecido crítico teatral, dramaturgo, tradutor e profesor Joan Casas, quen, ao se decatar da calidade da obra, presentou o texto á directora da compañía, Loredana Volpe, e á actriz menorquina Enka Alonso, as cales presentaron unha lectura pública na sala Beckett de Barcelona.

Este ano, a Residencia de Creación terá lugar do 8 ao 22 de outubro. Durante a súa estancia en Menorca, a compañía traballará e afondará na súa obra e, ademais, compartirá sesións cos alumnos de artes escénicas do IES Josep Maria Quadrado. O día 21 de outubro realizarase un ensaio aberto ao público no teatro do mesmo instituto.

Compartir

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PUBLICIDADE

PUBLICIDADE

Deixar un comentario

Subscríbete

Recibe as novas, artigos, entrevistas e contidos da Erregueté para que non perdas unha!

erregueté en papelSúmate ao movemento #erreguelove!

Por só 20 euros ao ano recibirás dúas revistas coa edición de textos dramáticos