in ,

Carlos Labraña gaña o Premio SGAE de Teatro Infantil cun texto en galego sobre a memoria histórica

Mambrú volveu da guerra é o primeiro texto en lingua galega que gañou na historia deste certame.

Carlos Labraña
O dramaturgo galego Carlos Labraña.

A Fundación SGAE anuncia a concesión do XXIII Premio SGAE de Teatro Infantil 2022 para Mambrú volveu da guerra, obra do dramaturgo galego Carlos Labraña Barrero (Cedeira-A Coruña, 1969). O texto impúxose entre 39 orixinais polo seu transfondo de recoñecemento á memoria histórica, a todos aqueles esquecidos en cunetas e tapias de cemiterios, pero cunha gran dozura literaria e escénica.

Labraña confesa que escribiu o texto “desde a emoción, e volvo emocionarme cando o releo. Creo que a dificultade maior era tratar a historia con delicadeza, pero sen ocultar nada”. O dramaturgo galego, con ampla experiencia como autor de teatro infantil, sentese “moi agradecido por recibir un premio tan importante e con tanto alcance para un xénero tan minorizado como este, a dramaturxia para nenos e nenas”.

Presidido por Rafael Alcaraz (IV Premio SGAE de Teatro Infantil, 2004), o xurado desta 23 edición estivo integrado por Sara Pinet (gañadora do certame en 2021), a directora escénica Puri Fariza, o dramaturgo especializado en teatro infantil Juan Rodríguez Santiago (director de Caramuxo Teatro) e Pablo Cruz (editor de literatura infantil e xuvenil en Grupo Anaya). O galardón está dotado con 8.000 euros, a publicación da obra na serie editorial Sopa de Libros que a Fundación SGAE coedita xunto co Grupo Editorial Anaya e a súa escenificación no 27º Ciclo SGAE de Lecturas Dramatizadas 2023.

Mambrú volveu da guerra é o primeiro texto en lingua galega que gañou na historia deste certame. Explica a análise do xurado que non son moitos os seus personaxes e, con todo, o relato enriquécese con “todas as voces que o mesmo autor deixa falar desde as profundidades desas cunetas ou tapias de cemiterios; esta vez, dun parque infantil”.

‘Mambrú volveu dá guerra’, a obra gañadora

Na sinopse deste texto, unha nena chamada Xana chega a un parque infantil recentemente construído nos arredores do pobo. Alí atopa a única compañía dun vello soldado de porcelana que alguén esqueceu. A partir desta formulación, Labraña constrúe un relato que reivindica a memoria histórica e lévanos, segundo o xurado do premio, a “un belo e inesperado desenlace”.


Publicidade

“Creo que a nosa obrigación é loitar contra o esquecemento e gústame que este premio prodúzase precisamente agora, coincidindo coa entrada en vigor da Lei de Memoria Democrática en España”, di o dramaturgo. “Durante demasiado tempo silenciáronse historias que agora empezan a brotar. Tamén no teatro. E é importante contar estas historias aos nenos e nenas. Dun modo poético, pero sen calarnos nada. Recuperar os nomes e as historias do esquecemento é darlles vida de novo, pero tamén é darnos vida a nós mesmos”.

O autor galego, que en anteriores obras xa abordou outros temas sociais para un público infantil, recoñece que escribir o texto foi un proceso, á vez, “traballoso e rapidísimo. A narrativa e os personaxes foron crecendo sós”.

O teatro de Carlos Labraña

Dramaturgo galego especializado en teatro para nenas e nenos. Neste campo gañou diferentes premios, como o Xeración Nós, o Estornela, o Manuel María ou O Facho, con pezas que se adoitan representar nas escolas. A partir de 2010, a súa escritura centrouse en temas máis comprometidos socialmente. Desta época podemos destacar: A pequena compaña, sobre o abuso infantil; O valo, que trata sobre o drama dos refuxiados; Moito Morro Corporation Sociedade Ilimitada, comedia aceda sobre a crise económica (Premio Teatro na Gala do Libro); ou Estrelecer, un reclamo feminista (Ciclo de Lecturas Dramatizadas de SGAE).

Recentemente, o seu teatro creceu en idade e volveuse máis contemporáneo en títulos como Claustrofobia ou Descocinando (Premio Platta). Ademais, Carlos Labraña é un dos autores seleccionados pola Fundación SGAE en Galicia para o ciclo de radioteatro Escoitamos teatro en 2022.

Redacción

Redacción

Somos a erregueté | Revista Galega de Teatro.
A única publicación periódica que ten como obxecto as artes escénicas galegas dende 1983.

Deixa unha resposta

Avatar

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

Captura de Pantalla 2022 10 23 a las 18.42.24 |

O tempo, Cunillé e o can

Festigual Coruña

Teatro, danza e inclusión no Festigual da Coruña