Laboratorio Escénico Coop, o espazo de formación e creación escénica dirixido por Carmen Cotelo, Alba Fernández e Alejandro Varela no barrio coruñés de Montealto, celebra o 19 de novembro, a primeira edición de Tarde de Danza: un programa triplo de tres pezas curtas, que poñen o peche a unha xornada con dous obradoiros intensivos de movemento.
A danza contemporánea mestúrase co flamenco no caso do bailarín estremeño Álvaro Murillo, quen presenta a súa peza 8 km en mula. Na mesma xornada do día 19, de 11:30h a 14:00h, Murillo impartirá un obradoiro intensivo baixo o título “Lo contemporáneo del flamenco” no que se propón adaptar o movemento contemporáneo aos sons, movementos e conceptos asociados xeralmente ao mundo do flamenco. A tamén estremeña Irene Naranjo presenta Transflorar, un solo de danza contemporánea que xoga co reflexo, a observación e o cambio para visibilizar os procesos de transformación corporal e reivindicar o movemento como movemento social. Irene Naranjo conducirá o segundo dos obradoiros intensivos da xornada, de 16:00 a 18:30h, no seu caso enfocado no traballo arredor do “Movemento contemporáneo”, que propón investigar o adestramento fluído e a combinación de movementos para xerar a máxima dispoñibilidade e a atención multifocal que permiten chegar a un corpo escénico. Por último, a galega Alba Fernández, socia do Laboratorio Escénico, presentará a premiada peza ON, coreografía da cía. Exire de danza urbana e contemporánea que codirixe xunto a Estefanía Gómez.
A entrada ao programa Tarde de Danza, cun prezo de 8 € (5,50 € para o alumnado dos talleres de Laboratorio Escénico Coop), pode reservarse enviando un correo a [email protected]. A inscrición aos obradoiros intensivos está aberta a persoas con maior ou menor experiencia previa danza, e pode solicitarse información e reservar matrícula a través do mesmo correo.
8 km en mula, de Álvaro Murillo
“Unha crónica de sucesos, un feito real ocorrido a noite do 22 de xullo de 1928 no Casarío do Fraile en Níjar, Almería, serviu como inspiración a Federico García Lorca para a creación da súa obra “Vodas de Sangue”. Un amor prohibido nunha sociedade que garda as aparencias. Unha forza instintiva que tende á unión irracional opoñéndose, sen buscalo, ao convencionalismo social.
O corpo utiliza a linguaxe da danza para contar unha historia de amor maldito. Unha crónica danzada da obra, unha versión flamenca da historia.”
![Álvaro Murillo danza](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_auto,q_glossy,ret_img,w_1280,h_720/https://erreguete.gal/wp-content/uploads/2022/11/alvaromurillo.jpeg)
ON, de Cía Exire (Alba Fernández)
“De súpeto, un só dedo acende cada parte do meu corpo. A súa enerxía leva ás miñas vísceras a experimentar unha sacudida tan potente como a forza mínima que provoca violentos furacáns. Convídoche a entrar no meu corpo sen ter compaixón. Entras e percorres, observas, explosionas. Ven, ven… Arrola o meu corpo, para que se mova diferente e me transporte a outro lugar.”
![Irene Naranjo bailarina Irene Naranjo bailarina](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_auto,q_glossy,ret_img,w_1417,h_945/https://erreguete.gal/wp-content/uploads/2022/11/irenenaranjo_20211128DZM___029.jpeg)
Transflorar, de Irene Naranjo
“Dito dunha cousa: transparentarse ou deixarse ver a través doutra. Durante anos relacionouse a imaxe das persoas trans con ambientes marxinais e prostitución. Afastarse deses estereotipos é unha necesidade e, para iso, é necesario mostrar ás persoas trans formando parte de contextos culturais, cerimoniais ou domésticos nos que desenvolven as súas vidas cotiás para acabar coa transfobia, homofobia e misoxinia. Con esta obra preténdese facer visible a democratización do xénero a través do reflexo, da observación e o cambio. A transformación corporal como feito artístico, o movemento como movemento social, a linguaxe do corpo como representación dos momentos de autobservación das persoas que cambian.”