Elisa e Marcela faise co premio ao mellor espectáculo, á mellor dirección, á mellor actriz protagonista e ao mellor texto orixinal. A galiña azul, de Tanxarina, leva o premio ao mellor espectáculo infantil
Os XXII Premios de Teatro María Casares xa teñen gañadores e gañadoras. O Teatro Rosalía Castro da Coruña vén de acoller esta noite unha cerimonia de entrega na que un total de 9 espectáculos competían nas catorce categorías nas que se dividen os galardóns do teatro, organizados pola Asociación de Actores e Actrices de Galicia (AAAG).
Á gala, que se retransmitiu en streaming polo web da TVG e por diferido na TVG2, acudiron máis de 500 convidados, entre profesionais do sector, asociados, xornalistas e convidados en xeral. Todos asistiron a unha gala ideada e conducida por Talía Teatro, que este ano artellou co acompañamento musical do Coro Encaixe e a dirección de Artur Trillo unha cerimonia que conmemoraba o 40 aniversario do teatro profesional en Galicia, xa que foi en 1978 cando as primeiras compañías profesionais estrearon no noso país as súas obras fundacionais. A gala estivo interpretada por Toño Casais, María Ordóñez, Marta Lado, Diego Rey, Rubén Prieto, Marta Ríos, Xurxo Barcala e Dani Trillo, quen tamén se encargou do deseño da escenografía.
Na cerimonia, a actriz Rosa Álvarez, socia número 1 da AAAG, recolleu o Premio de Honra Marisa Soto e Aldaolado, dúo arístico formado pola poetas María Lado e Lucía Aldao, leu o Manifesto Galego no Día Mundial do Teatro.
Ao longo da noite déronse a coñecer os gañadores e gañadoras dos Premios María Casares deste 2018. Os galardóns quedaron moi repartidos, de xeito que os espectáculos Resaca, de ilMaquinario Teatro; Elisa e Marcela, de A Panadaría; e A cabeza do dragón, de Producións Teatráis Excéntricas, gañaron 4 premios María Casares cada un. Pola súa banda, Outono, de Pista Catro, fíxose cun galardón, e A galiña Azul, de Tanxarina, levou outro. O mellor espectáculo foi para Elisa e Marcela e o premio ao mellor espectáculo infantil, para A galiña azul.
DISCURSO DA PRESIDENTA DA AAAG
No seu discurso, Nieves Rodríguez, presidenta da Asociación de Actores e Actrices de Galicia (AAAG) realizou unha defensa tanto da igualdade como da liberdade de expresión. “Hoxe diríxome a todas vós empregando esta miña voz con pronuncia dun feminino tan plural coma universal. Se as miñas palabras levan esta sonoridade non é, ou non só é, por amosarme reivindicativa nin para sortear o machismo na linguaxe. E moito menos por incomodar. Pero se así é, só direi unha cousa: Non o sinto. Non o sentimos”, iniciou Nieves Rodríguez antes de engadir que para celebrar “corenta anos de teatro profesional en Galicia” cómpre lembrar que nos tempos das primeiras compañías profesionais as mulleres xa estaban alí “por moito que durante décadas se aplaudiu a pioneirOS, impulsorES, precursorES, fundadorES”. Ademais, Nieves Rodríguez lembrou que as mulleres “estabamos onte, por suposto estamos hoxe e, perdan coidado, estaremos mañá”, aínda que ese mañá, reflexionou a presidenta da AAAG, “ha ser ben diferente ao que vivimos”. “Ha ser un mañá cunha sociedade de plena igualdade real e sen violencias machistas”, sentenciou.
Ao respecto da liberdade de expresión, Nieves Rodríguez continuou a falar dun mañá “no que se venza todo cerco á liberdade de expresión, no que se erradique a criminalización das palabras e no que non sexa necesario recorrer ao almanaque para defender un pregón, unha obra de arte, un libro, unha montaxe teatral”, xa que “ao falarmos dos dereitos referentes ao pensamento e a expresión, antóllase irrelevante que sexa Entroido, xoves ou verán”.
Por último, Nieves Rodríguez tamén dedicou atención ao Centro Dramático Galego, apuntando que a institución de teatro público naceu en 1984 a raíz “dun pacto entre a administración e a profesión”, pacto que “debe reeditarse” para que “o CDG de mañá non sexa o de hoxe”. “Ha ser un CDG no que nos identifiquemos tanto a profesión coma o público, no que a selección de elencos non acapare atencións, o que a produción propia non se reduza a un só espectáculo por temporada con dez intérpretes sobre o escenario”, concluíu Nieves Rodríguez.
A relación de premios ficou así:
1. Elisa e Marcela, de A Panadaría (4 premios María Casares); mellor espectáculo, mellor dirección (Gena Baamonde), mellor actriz protagonista (Areta Bolado) e mellor texto orixinal (Areta Bolado, Ailén Kendelman, Noelia Castro e Gena Baamonde)
2. Resaca, de ilMaquinario Teatro (4 Premios María Casares): mellor actriz secundaria (Laura Míguez), mellor música orixinal (Vadim Yukhnevich), mellor escenografía (Laura Iturralde e Montse Piñeiro) e mellor iluminación (José Manuel Faro ‘Coti’).
3. A cabeza do dragón, de Producións Teatráis Excéntricas (4 premios María Casares): mellor actor protagonista (Iván Marcos), mellor actor secundario (Víctor Mosqueira), mellor adaptación/tradución (Quico Cadaval) e mellor vestiario (Suso Montero)
4. Outono, de Pista Catro (1 Premio María Casares): mellor maquillaxe (Trini F. Silva)
5. A galiña azul, de Tanxarina (1 Premio María Casares): mellor espectáculo infantil.
Podedes ver a relación de gañadores por categorías premendo aquí.