in

Illas desertas

Illas desertas
Imaxe de Pedro Tizón Otero

Fracaso, fantasía e paraíso

Quen non ten soños nin fantasía é incapaz de crear vida ou de contribuír a súa mudanza. Quen soñou que o ser humano podería voar ou viaxar por debaixo do mar foi quen impulsou o proxecto para os avións ou os submarinos. Estes exemplos, vistos desde hoxe, fannos pensar na utilidade, se cadra a longo prazo, da imaxinación e da fantasía. Mais tamén é útil o erro e o fracaso dos que tanto podemos aprender. E tamén é útil o inútil, todo aquilo que non ofrece unha compensación directa ou explícita.

As artes, en xeral, e as escénicas, en particular, que non se poden coleccionar en galerías ou museos e non se poden revalorizar economicamente, poden ser un exemplo excelso da capacidade do ser humano para soñar, imaxinar e flipar. E isto é o que nos propón, directamente, ArtesaCía na súa última peza, Illas desertas, que se estreou o 23 de marzo de 2021 no Auditorio Municipal de Tui (Pontevedra).

Unha peza literalmente fantástica. Non só polas súas formulacións utópicas respecto a unha vida menos produtiva e máis aventureira e amorosa coa natureza que nos acubilla, senón tamén, fantástica, polas imaxes oníricas e pola interacción humana e tecnolóxica con nós.

Trátase da primeira peza do teatro galego, da que eu teña noticia, que, con máis intensidade e calidade, utiliza a tecnoloxía dos nosos teléfonos móbiles, para complementar e animar o xogo teatral, do que somos dobremente partícipes.

Así, por exemplo, a platea pode converterse nun mar polo efecto das pantallas dos teléfonos, iluminadas en cor azul e pola emisión de sons mariños. Un mar sobre o que se invoca a navegación do explorador Ernest Shackleton. Igual que se evoca a aventura, tamén frustrada e inútil, do voo transoceánico de Amelia Earhart. Dúas historias de lenda fantástica que Illas desertas toma como base para o xogo escénico, expandido e compartido, por obra e graza da tecnoloxía, co público.


Publicidade

A través dunha aplicación para dispositivos móbiles, a equipa artística envíanos imaxes documentais durante as transicións entre os cadros teatrais. Ademais, tamén recibiremos interpelacións e convites para movernos, para erguernos da butaca, para elevar os brazos, para cantar ou para corear algunha frase, como nunha viaxe de excursión. Deste xeito, o individualismo e a separación que poderían promover os teléfonos móbiles, utilízase, contrariamente, para xerar comunidade e para intensificar a experiencia artística.

Artesanía, tecnoloxía, soños compartidos e moi bo rollo. O debut de Héctor Pazos como actor manipulador de trebellos tecnolóxicos, xunto a Susana Méndez, e como músico e xerador de espazos sonoros e lumínicos. Laura Villaverde, como sempre, coñézoa desde que era alumna na ESAD de Galiza, desprendendo esa luz e esa simpatía tan súas, con ese halo entre melancólico, lúdico e aduaneiro. E Roi Fernández, sempre tan real, como unha crianza a xogar con todos eses trebellos, maquetas, bonecos e dispositivos que sabe manexar con habelencia de mago.

Flores, pingüíns, barcos, avioneta, un dron sobrevoando o palco e filmando, desde o ar, unha película en directo, Laura evocando a Amelia Earhart, Roi a Ernest Shackleton, unha enorme membrana abríndose e tinxíndose de cor… A platea convertida nunha extensión do escenario. Momentos de emoción estética, combinados con momentos de reflexión, a partir do relato mítico desas dúas figuras de triunfante fracaso. Todo isto e máis, para unha peza que leva o teatro, como tamén acontece en Galiza coa Cía. Cinema Sticado, cara a unha cuarta dimensión que nos saca, felizmente, dos lugares habituais.

Illas desertas, de ArtesaCía Transmedia

Dirección, dramaturxia e actuación: Laura Villaverde e Roi Fernández

Control técnico en directo: Susana Méndez

Iluminación e música en directo: Héctor Pazos

Escenografía: Roi Fernández

Videocreación e cinema en directo: Roi Fernández

Programación interactiva para app móbil: Fundación Épica (La Fura dels Baus)

 

Auditorio Municipal de Tui, 23 de marzo de 2021. Estrea.

Afonso Becerra

Afonso Becerra

Director da erregueté | Revista Galega de Teatro. Pertence ao seu Consello de Redacción desde o 2006. Doutor en Artes Escénicas pola Universitat Autònoma de Barcelona. Titulado Superior en Dirección escénica e dramaturxia polo Institut del Teatre de Barcelona. Titulado en Interpretación polo ITAE de Asturies. Dramaturgo e director de escena. Exerce a docencia en dramaturxia e escrita dramática na ESAD de Galiza desde o ano 2005. É colaborador, entre outras publicacións, de revistas de cultura e artes performativas como 'ARTEZBLAI', 'Primer Acto', 'Danza en escena', 'Tempos Novos', 'Grial'. Entre setembro de 2019 e xuño de 2021 foi colaborador especialista en artes escénicas da CRTVG, no programa 'ZIGZAG' da TVG. Desde setembro de 2022 é colaborador semanal sobre artes escénicas do 'DIARIO CULTURAL' da RADIO GALEGA.
Premio Álvaro Cunqueiro da Xunta de Galicia en 2001. Premio María Casares á Mellor Adaptación teatral en 2016. Premio de Honra do Festival de Teatro Galego, FETEGA, do Carballiño (Ourense) en 2020. Premio Internacional de Xornalismo Carlos Porto 2024, de prensa especializada, do Festival de Almada, organizado pola Câmara Municipal de Almada, do que tamén recibira unha Mención Honrosa en 2020.

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

Conexion Pinguin |

Culturactiva estrea ‘Conexión Pingüín’

Premios María Casares

Convocados os XXV Premios María Casares