A programación incluíu unha grande diversidade artística posta en escena por compañías portuguesas de Almada, Avanca, Lisboa, Loulé, Póvoa do Varzim e Ovar, e tamén doutros países como Bélxica, España, Canadá, Italia, e como non, unha vez máis, os galegos de Tanxarina.
Categoría: Reportaxe
Por fin unha feira normal
Pode que estes dous anos de recesión influísen na creación dos e das artistas que traballan as innumerables formas animadas. Pode que consciente ou inconscientemente, estes dous anos de peche e corentenas, dirixisen a mirada dos e das artistas cara ao exterior, cara á natureza e aos moradores dos distintos hábitats que a compoñen.
BE A CRASH DUMMY!
“Servir un corpo queer en escena, sen máis artificio, xa que estar presentes é ser existentes. Un corpo que se converte nun crash-dummy, un boneco de proba-erro para medir a dureza das carrocerías dos coches pero a través de experiencias vitais, da violencia que predomina na nosa sociedade e das políticas ditadas polos partidos de ultradereita.”
Festival Transfronteirizo de Teatro Afeccionado PLATTA La Bañeza 2022
o festival celebrouse entre os días 13 e 15 de maio de 2022 nun marco agrícola como é o da localidade leonesa de La Bañeza.
As voces das árbores: palabra e ecoloxía na obra dramática de Julio Fernández
“Nos textos do dramaturgo e director palpita a idea de que a deterioración do planeta é tráxico e irreversible e que camiña parello coas catástrofes e inxustizas da humanidade. Así, as súas obras dramáticas semellan mostrar a contestación perante ese baleiro que avanza de xeito inexorable, e que desertiza espazos e conciencias.”
A confrontación do ser humano como punto de partida para o cambio
Xoán Carlos Riobó e Antón Lamapereira escriben sobre o Festival Internacional de Teatro É-aqui-in-Ócio e os espectáculos que viron na súa última edición, celebrada en Póvoa de Varzim entre o 22 de setembro e o 2 de outubro deste ano.
Introdución do ‘drag’ na Galiza
O drag na Galiza contemporánea non é unha semente porque xa brotaron follas pequenas á disposición de todes nós. O interesante do drag, así como do transformismo en xeral, é que nel interveñen a deconstrución e a reconcepción, neste caso dun rol (feminino, masculino ou neutro) asociado ae propie intérprete/performer —maquillaxe facial e corporal, perruquería, moda, etc.—, e tamén ao espazo no que desenvolve a súa arte —cafés, teatros, prazas, etc.—. Si, é unha sementiña que, basexada fortemente na experiencia estadounidense, no contexto galego ten unha reivindicación moi grande cara a todos os públicos, e o máis importante é que é habitual a fusión entre a cultura galega e os estereotipos das drag queens, como acontece de xeito extremadamente explícito no caso da autodenominada «drag pandereteira», Meiga-I (colaboradora de MarikasXLaFiesta).
O museo como performance
A sétima edición do ciclo “O Museu como performance” do Museo Serralves do Porto deu un paso máis na afirmación do lugar da performance no espazo do museo.
Barbara Morgan. Xesto, danza e expresionismo
Durante a década dos vinte, Barbara Morgan decidiu dedicarse á fotografía coincidindo co nacemento da nova disciplina artística. Interesada nas danzas tradicionais dos indios do suroeste americano, coincide con Martha Graham na atención á dimensión ritual da danza. Morgan recoñece a inmensa calidade da coreógrafa, e no 1941 publica o seu primeiro libro de fotografías titulado Dezaseis Danzas en Fotografías
O teatro comunitario como estratexia de creación de público na Sala Ingrávida
Recuperamos este artigo publicado na erregueté #91 do verán de 2017. Unha posta en valor do teatro comunitario que xera xinerxias e públicos a través dos ollos de Irene Moreira e a súa sala Ingrávida.
Os formatos teatrais de Voadora
Desde a súa formación, hai xa case 10 anos, Voadora definiu como un dos seus obxectivos explorar as fronteiras teatrais a todos os niveis: xeográficas, estilos, xéneros, temáticas, linguaxes, xeitos de produción, fontes de financiamento, targets de público, imaxe, publicidade e distribución. Non quere dicir que sempre o conseguiramos, pero si que esa foi a […]
Reencontro Celso Parada
No 30º aniversario da estrea do Misterio Cómico de Dario Fo, dirixida por Julio Cardoso. Amigos e xentes do teatro recordan a Celso Parada: un home de encontros, de brazos abertos á amizade, á solidariedade e á fraternidade.
O compromiso de Xosé Manuel Pazos coa Revista Galega de Teatro
Pezas de teatro – María Soliño. Crónica de Pantagruel. A partir do Pantagruel de Rabelais. Dramaturxia en colaboración con Alberto Bokos. (nº 18 Primavera-Verán 1998) – ACT-TRESS Tres pezas de café teatro: C@ntando @s coarenta; Trío de tango; Cocó Glamour en cantada (da vida). (nº 45 Inverno 2005) – Ida e volta (nº 58 Primavera […]
Grande homenaxe ao grande Xosé Manuel Pazos
A XXXVIII Mostra Internacional de Teatro Cómico e Festivo de Cangas do Morrazo, a MITCF, abriu o 1 de xullo co acto de homenaxe a Xosé Manuel Pazos Varela. Foi no Auditorio Municipal que, segundo confirmou a Concelleira de Cultura, Aurora Prieto, nun emocionado discurso de louvanza á figura de Pazos, vai levar o nome do dramaturgo que impulsou a súa construción. Moitas das iniciativas culturais fundamentais da capital do Morrazo, con repercusión alén do ámbito local, debéronse ao impulso de Xosé Manuel, como é a propia Mostra de Teatro, que cumpre 38 anos, organizada pola Asociación Xiria, da que el foi un dos fundadores e principais valedores, tamén a erregueté I Revista Galega de Teatro e moitas outras actividades nas que o teatro era central.
Corufest: a consolidación dun festival de Artes Escénicas necesario para a liberdade afectivo-sexual
Tras unha exitosa edición no 2020, a pesar de estar marcada pola pandemia, durante o pasado mes de maio de 2021, entre os días 22 e 30, chegaba á cidade de A Coruña a cuarta edición do Festival de Artes Escénicas pola liberdade afectivo-sexual.
Que ben que podemos volver ao teatro!
A 26 edición do Festival Sementes-Mostra Internacional de Artes para o Pequeno Público, transcorreu entre os días 21 de maio e 6 de xuño de 2021 en Almada, con extensións aos municipios de Loures, Moita, Montemor-o-Novo, Odivelas, Seixal e Sesimbra. Participaron 16 compañías de Portugal, España, Brasil, Bélxica e Italia que exhibiron espectáculos de teatro, música, danza, circo, clown, ópera, marionetas, sombras dixitais, xogos interactivos, cinema de animación e ilustración ao vivo, nun total de 53 actividades. A erregueté | Revista Galega de Teatro estivo convidada entre os días 28 de maio e 2 de xuño.
Atopémonos bailando (co Colectivo Glovo)… e bailemos para atoparnos
A danza é xenerosa. Máis aínda, semella que non pode haber danza sen xenerosidade, sen esa entrega do corpo, da presenza, que nos remite a un aquí e un agora compartido.
Xoguemos pois!
Os escenarios, cando menos o 20 de marzo, haberían estar ateigados de laranxas, de barrigas verdes, de espantallos, de apalpadores, de formigas, de meigas, espiñas de toxo e de tantos e tantas personaxes que poboan a nosa literatura dramática infantil, en cada unha das súas vertentes.
Reabren os teatros en Galicia (menos o Auditorio de Ourense)
Quen protexe ás minorías se os poderes públicos non o fan? Que acontece se un xestor público decide aplicar criterios de xestión que non atenden aos deberes, responsabilidades e garantías da xestión pública da cultura para a diversidade social?
Xosé Manuel Pazos Varela: mestre, político e amador do teatro
Político, mestre e namorado do teatro. Xosé Manuel Pazos Varela foi unha peza crucial na evolución socioteatral en Cangas do Morrazo coa fundación da MITCF, a creación do Fondo Teatral María Casares ou a construción do Auditorio Municipal.