in

O Rato Pérez

Descubrindo o fascinante mundo do Rato Pérez

O Rato Pérez de A Xanela do Maxín
'O Rato Pérez'. Foto de A Xanela do Maxín.

No vasto universo das historias infantís, poucas figuran con tanta forza no imaxinario das crianzas como a do Rato Pérez. Esta figura emblemática é moito máis que un simple recolledentes, é un símbolo da transición, unha ponte entre a infancia e o crecemento.

Nesta última reinterpretación do personaxe presentada por A Xanela do Maxín o día 21 de novembro no Auditorio Municipal de Lalín en función escolar, o Rato Pérez realiza un traballo máis complicado do que pensamos. Ademais de conseguir moedas e agasallos que deixarlle ás crianzas, ten que buscar unha solución ao seu almacén colapsado de dentes. Xa non cabe un dente máis, así que, decide visitar outros recolledentes de diferentes culturas para coñecer outras tradicións e saber das distintas utilidades que lle dan a este tecido duro.

Para a acción utilizan varias técnicas, como son os monecos de mesa, de luva ou mesmo as sombras chinesas, e tamén o teatro de actor e actriz con Celtia Figueiras e Xosé Breijo “Topo” á fronte. O decorado destaca pola súa polivalencia, abrindo distintos espazos que son transformados pola técnica do vídeo mapping, coloreando maxicamente, realzando o movemento e dándolle significado dun xeito notorio e exquisito a cada momento.

A obra contén aspectos claves como son a importancia dos ritos e a tradición; a transmisión de valores como son a procura de solucións ante as adversidades e a responsabilidade; a sostibilidade e a xestión eficiente de recursos e, como non, a hixiene persoal. Estes paralelismos fan que a historia sexa tan relevante para os adultos como para as crianzas e reforzan a conexión entre ambas xeracións.


Publicidade

Esta nova interpretación da historia por parte de A Xanela do Maxín mantén viva a imaxinación infantil e, non só axuda que lenda continúe, senón que tamén a moderniza, facéndoa interesante para as realidades deste século.

A todo iso contribuíu Pedro González creando un espazo sonoro moderno á vez que tradicional, enérxico á vez que melancólico. Tamén a artista de Cangas Julia Abal, encargada da realización das imaxes que ilustran os diferentes espazos, e a de Rafael Iglesias na programación do video-mapping.

O Rato Pérez segue a ser un protagonista de peso nas nosas vidas, demostrando que as boas historias non só perduran no tempo, senón que evolucionan con el. Esta nova versión da súa historia é unha invitación a redescubrir o seu legado.

O Rato Pérez, A Xanela do Maxín

Idades: dende os 3 anos

Duración: 50 min.

Elenco artístico: Celtia Figueiras e Xosé Breijo

Espazo Sonoro: Pedro González

Escenografía: Xosé Breijo, Julia Abal e Rafael Iglesias

Monicreques: Marcelo P. Fernández

Produción e distribución: A Xanela do Maxín

Autoría e dirección: Celtia Figueiras e Xosé Breijo “Topo”

 Auditorio Municipal de Lalín, 21 de novembro de 2024. Función escolar.

 

Xoán Carlos Riobó

Xoán Carlos Riobó

Director de escena e dramaturgo. Desenvolve a súa actividade teatral con grupos de adolescentes e adultos dentro do ámbito escolar e amador (Obradoiro de Teatro María Soliña, Teatro a Réplika e Teatro Aberto). Como dramaturgo ten publicados varios textos para crianzas e adolescentes en Edicións Fervenza: 'O retábulo das marabillas no país do chapapote', 'Acariñando os desexos' e 'A viaxe de Burhan: Éxodo'. Fundador da Mostra de Teatro Escolar de Cangas. Dirixe o Ciclo de Teatro Afeccionado do Morrazo. Membro dos grupos de traballo que organizan a Mostra Internacional de Teatro Cómico e Festivo de Cangas (MITCFC) e a Mostra de Teatro do Ensino Secundario do Morrazo (MOTESMO). É membro do consello de redacción da 'erregueté'.

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

Presentación programación Vigocultura primeiro semestre de 2025

VigoCultura desvela a súa nova programación para este semestre

Bernardino Graña na XII Noite Poética A Pipa de Becerreá 2004 con Afonso Becerra e Marta de Sinllán. Foto: Amparo Becerra Arrojo.

Bernardino Graña e a súa literatura para o teatro