in ,

Zarandeados en Cangas

'Todos los ángeles alzaron el vuelo' de La Zaranda na 42ª MITCF de Cangas. Foto: Anna R Figueiredo.
'Todos los ángeles alzaron el vuelo' de La Zaranda na 42ª MITCF de Cangas. Foto: Anna R Figueiredo.

Este ano a 42ª Mostra Internacional de Teatro Cómico e Festivo de Cangas do Morrazo apañoume desbordado de traballo. Só puiden ir un día. Pero vaia día!

Ando con tanta cousa que cheguei co espectáculo comezado e saín correndo, como se a vida se esgotase, tal cal acontecera cos personaxes naquel escenario escuro, ao que non saían para saudar, no aplauso final, as magníficas actrices e actores de La Zaranda.

Desde onde conseguín aparcar, até o Auditorio Municipal Xosé Manuel Pazos Varela, aínda había unha boa tirada, case na outra punta da vila. Cheguei correndo, entrei pola primeira porta lateral. A platea estaba a escuras e, baixo un cenital, desde o escenario, un actor cos xeitos de Max Estrella – aquel cego visionario, escritor bohemio, da obra mestra do de Vilanova de Arousa – soltaba frases filosóficas relucentes como raios. Non era Max Estrella, era o personaxe que os outros alcumaban de idiota e que citaba a Dostoievski e a Shakespeare, que carretaba libros vellos e unha cadeira de rodas, como a barca de Caronte.

Todos los ángeles alzaron el vuelo é a última peza de La Zaranda, a xa histórica compañía de teatro, que se adapta aos tempos manténdose fiel ao seu selo inconfundible, que se vai volver manifestar neste espectáculo.

Todos os anxos alzaron o voo e a terra ficou desprotexida e sen anxo, exposta á depredación máis vil e a súa auto-aniquilación.

Conmoveunos a beleza tétrica e pictórica, xunto do humor cruel e tenro, tan propios desta compañía. A teatralidade consciente, aproveitando o xogo como figura retórica, para que eses personaxes desafiuzados, descartados, desgraciados e vadíos (as dúas putas; os proxenetas: o chulo e o exconvicto; o idiota que amenta a Dostoievski e a Shakespeare e carreta libros vellos) poidan relatar/(re)flexionar/reflectir o mundo a través dun puticlub, e facer de todos nós metáfora dos puteiros.


Publicidade

Por aí se enfían as relacións egoístas de explotación, marxinación, abuso e comenencias varias…

Marabilloso e terrible espectáculo, no que en innúmeras ocasións estamos a piques de rir, pero o riso conxélase e non pode saír, porque aquilo, aínda atenuado pola retórica teatral, é atroz. Sobre todo porque sabemos que a realidade, apuntada no escenario, aínda o é máis.

Marabilloso e terrible espectáculo, no que a coreografía e a danza son o anxo que se integra nese estilo tan característico de La Zaranda, que nos pode lembrar ao Beckett dos pallasos e á marionetización e á obxectualización de Kantor.

O final foi contundente, co escenario como un oco negro, diante do aplauso de abraio e consternación que se puido sentir na sala. Zarandeados porque todos os anxos alzaron o voo.

'Todos los ángeles alzaron el vuelo' de La Zaranda na 42ª MITCF de Cangas. Foto: Anna R Figueiredo.
‘Todos los ángeles alzaron el vuelo’ de La Zaranda na 42ª MITCF de Cangas. Foto: Anna R Figueiredo.

Afonso Becerra

Afonso Becerra

Director da erregueté | Revista Galega de Teatro. Pertence ao seu Consello de Redacción desde o 2006. Doutor en Artes Escénicas pola Universitat Autònoma de Barcelona. Titulado Superior en Dirección escénica e dramaturxia polo Institut del Teatre de Barcelona. Titulado en Interpretación polo ITAE de Asturies. Dramaturgo e director de escena. Exerce a docencia en dramaturxia e escrita dramática na ESAD de Galiza desde o ano 2005. É colaborador, entre outras publicacións, de revistas de cultura e artes performativas como 'ARTEZBLAI', 'Primer Acto', 'Danza en escena', 'Tempos Novos', 'Grial'. Entre setembro de 2019 e xuño de 2021 foi colaborador especialista en artes escénicas da CRTVG, no programa 'ZIGZAG' da TVG. Desde setembro de 2022 é colaborador semanal sobre artes escénicas do 'DIARIO CULTURAL' da RADIO GALEGA.
Premio Álvaro Cunqueiro da Xunta de Galicia en 2001. Premio María Casares á Mellor Adaptación teatral en 2016. Premio de Honra do Festival de Teatro Galego, FETEGA, do Carballiño (Ourense) en 2020. Premio Internacional de Xornalismo Carlos Porto 2024, de prensa especializada, do Festival de Almada, organizado pola Câmara Municipal de Almada, do que tamén recibira unha Mención Honrosa en 2020.

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

As autoras e autores que combateron no IX Torneo de Dramaturxia de Galicia

David Gun Gundas gañou o IX Torneo de Dramaturxia de Galicia

'Nanai da China', de Pérez&Fernández

Camiño Escena Norte desvela as compañías do itinerario Constelacións