Crítica

Pioneras/Aitzindariak

Imaxe de Blanca Razquín

Homenaxe ás mulleres que loitan, que loitaron e loitarán por unha sociedade igualitaria

Pioneras preséntase en tres partes ben diferenciadas nas que a maquinaria escénica serve, de maneira efectiva, como elemento de unión.

Invocación, tempestade e calma definen, na miña opinión, este acertado traballo do coreógrafo novo Xián Martínez, que encontrou, xunto a Fernando Martínez de Careaga, Paula Barcia, Manuel Escuris e Álvaro Estrada, unha equipa creativa que regala pinceladas gloriosas dos seus diferentes talentos ao longo da peza.

A entrega desas cinco mulleres en escena, Mª Jose Casado, Paula Urquijo, Ana F. Melero, Kateryna Humenyuk e Sayoa Belarra, devora, coa súa apaixonada fe no traballo, calquera fisura na escrita da obra.

A peza tende pontes entre diferentes estilos, épocas e as súas maneiras de crear material físico e enerxía en escena.

O inicio recolle a tendencia, cada vez máis habitual, de comezar a obra co despregue de toda a artillería. O grupo completo desafía á espectadora e ao espectador, demostrando todo o seu potencial a ritmo de discoteca. Tacóns, brazos, gasas, evocacións manga, pernas á segunda, mestúranse e confúndense entre os rosas da iluminación e as tiras led. Todo isto realizado con gran habilidade coreográfica, aproveitando todos os límites do espazo escénico.

A primeira parte comeza a desvanecerse levándonos cara a outro universo máis intimo, onde o foco das intérpretes se centra na acción. A respiración ralentízase, cambia a frecuencia e a súa concentración no que sucede, conectando co corpo de maneira máis concreta e contundente. Dentro deste novo lugar sucédense as escenas máis inspiradoras da obra, as que se definen e subliñan unha mirada implicada co humano e coas súas consecuencias. Isto acerca a proposta cara a formas máis achegadas á danza-teatro e á busca de accións e imaxes que dean contido narrativo, sublimadas a través de simboloxía.

O renacer ou a calma chegan a través dos últimos movementos da maquinaria teatral, incluíndo un matiz de cambio do espazo escénico. Os torsos aparecen nus e é neste lugar de natural comuñón coa nosa natureza onde se crea o edén. Entón, todo o que antes era barro e impureza límpase e deixa paso a unha corrente fresca que evoca beleza.

Ficha artística

Pioneras/Aitzindariak, Xián Martínez 

Dirección Artística: Xián Martínez
Coreografía: Xián Martínez e intérpretes
Intérpretes: Sayoa Belarra, Kateryna Humenyuk, Paula Urquijo/Mariona Jaume, Mª José Casado, Ana F. Melero
Repetición: Sayoa Belarra
Asistente coreográfica: Kateryna Humenyuk
Vestiario: Paula Barcia e Manuel Escurís
Deseño de Iluminación: Álvaro Estrada
Técnico de Iluminación: Fermín Izko
Música e Asesoría creativa: Fernando Martínez de Careaga
Voz en off: Madonna
Fotografía: Blanca Razquín

Peza creada dentro do marco de residencias do festival DNA’20. Seleccionada no circuito da rede de teatros de Navarra e no Festival DNA’21. Producida polo Goberno de Navarra, Kultura Navarra e Fundación Baluarte.

Estrea absoluta no Noáin Kultur Zentroa de Navarra. 30 de abril de 2021.

Compartir

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PUBLICIDADE

PUBLICIDADE

PUBLICIDADE

Deixar un comentario

Subscríbete

Recibe as novas, artigos, entrevistas e contidos da Erregueté para que non perdas unha!

erregueté en papelSúmate ao movemento #erreguelove!

Por só 20 euros ao ano recibirás dúas revistas coa edición de textos dramáticos