in

Mala vida e pior morte do rei Ricardo III

“O meu cabalo, o meu reino por un cabalo”

Mala vida e pior morte do rei Ricardo III 5
'Mala vida e pior morte do rei Ricardo III', na súa estrea na Cidade da Cultura de Galicia, dentro do ciclo Clásicas Desfeitas. Foto de Manuel G. Vicente.

O pasado 16 de marzo asistín a ver a peza de Mala vida e pior morte do rei Ricardo III, da compañía Producións Teatrais Excéntricas na Sala Ártika de Vigo.

Coa obra de Ricardo III como telón de fondo, Mala vida e pior morte do rei Ricardo III propón un monólogo, protagonizado por Evaristo Calvo, onde busca desmitificar a figura do malogrado rei inglés e que conta con asesoría histórica sobre o personaxe real, da que se encarga Cristina Mourón.

Evaristo Calvo está sublime, interpreta a todos os personaxes da obra, a si mesmo como Cómico, e o propio Ricardo III, cambiando de rexistro vocal (e composición física) a unha velocidade asombrosa e case na mesma liña de texto. Ben é certo que asociamos o personaxe inglés coa traxedia, mais é de destacar o ton de comedia que nos envolve de inicio a fin.

A peza ofrece unha visión tétrica do Ricardo III, na primeira escena, onde se mostra o rei matando a todos os personaxes. Seguidamente ambos, Ricardo III e o Cómico que o interpreta (Calvo),  desbotan esa imaxe para pasar a unha visión de si mesmo na que reinterpreta os cinco actos da traxedia shakesperiana, analizándoa e sacando as súas propias conclusións. Este é un Ricardo que busca ofrecer a súa propia versión dos feitos, nun intento de redimirse, xustificarse e ter voz cando non a tivo.


Publicidade

A pesar da traxedia shakesperiana, esta conectoume cos meus tempos de estudante de filoloxía inglesa, concretamente coa materia de Historia e cultura dos países de fala inglesa. Foi xusto aí onde descubrín quen foi Ricardo III e a súa participación na guerra das Rosas poñendo fin á mesma. Foi precisamente grazas a Cristina Mourón, quen impartía a materia na facultade de Filoloxía da USC, e quen, nesta peza, se encarga da asesoría histórica.

A verdade é que a peza sorprende gratamente, dándonos a oportunidade de ver por un lado a historia real de Ricardo III e por outro, o retrato que o autor inglés fixo del, pasando á historia como un dos reis máis sanguinarios e medorentos. Ficción literaria e a realidade histórica converxen nun tempo e lugar onde até o aspecto físico do rei inglés se pon en dúbida.

Dirección: Alessandra García, Antón Coucheiro, Evaristo Calvo

Dramaturxia: Maria Lado e Evaristo Calvo

(inspirada n’A traxedia de Ricardo III de William Shakespeare)

Asesoría dramatúrxica e de movemento: Ana Vallés

Elenco: Evaristo Calvo

Espazo Escénico: Marta Calvo

Espazo Sonoro: Evaristo Calvo

Espazo Lumínico: Octavio Mas

Asesoría Histórica: Cristina Mourón Figueroa

Produción: Rubén G. Pedrero (Excéntricas)

Peza estreada no ciclo Clásicas Desfeitas, do Centro Dramático Galego e a Cidade da Cultura de Galicia.

Sala Ártika. Vigo, 16 de marzo de 2025.

Sara Santamaría

Sara Santamaría

Actriz, creadora e filóloga de inglés. Formada en Espazo Aberto (Santiago de Compostela) e en Central de Cine (Madrid) ten experiencia no eido audiovisual en series como Amar es para siempre , Augasquentes; e o spot publicitario de Gadis (2021). No eido teatral participou na obra Antigona de El Desván producciones, e conta cunha peza de creación propia, El valle de la silicona, á vez que está a traballar na dramaturxia do seu próximo proxecto. Na actualidade está a finalizar os seus estudos de interpretación textual na ESAD de Galicia.

"Escribo para expresarme, para comunicar e deixar pegada; así comezo a colaborar coa revista 'erregueté'".

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

Colectivo d'Elas. 'Velaiquich amoorch'

Velaiquich Amoorch, aquí e agora

Foto: Alípio Padilha.

Joana von Mayer Trindade e Hugo Calhim Cristóvão, da Nuisis Zobop