in

Notas dende Galicia Escena Pro 2018: día 4

PitchingGEP |

Do xénero e dos xéneros

| Manuel Xestoso |
| Foto: Miramemira |

 

A sesión de pitching xa comeza a ser unha tradición dentro de Galicia Escena Pro. Semella que o formato acabou por convencer aos programadores e que as compañías aceptan a fórmula para dar a coñecer os proxectos nos que están a traballar. En certo sentido, o pitching é tamén un adianto do que será a feira do ano próximo, xa que moitos deses proxectos acabaran tendo un lugar no Galicia Escena Pro de 2019.

O que non parece acabar de perfilarse é a estratexia para explicar en que vai a consistir o espectáculo: na maioría dos casos, a exposición queda bastante indefinida e un ten que botar man do seu coñecemento previo sobre a compañía para tratar de imaxinar o que argallan os participantes. Algúns optan pola didáctica tipo PowerPoint e outros por un showcase en miniatura, pero case sempre quedan sen esclarecer moitos detalles –imaxinamos que de importancia para o programador que podería comprar a función– sobre a natureza da obra que está a poñer en pé. Galicia Escena Pro comezou este ano cun taller sobre como relacionarse cos medios: talvez non fose mala idea realizar algo semellante para iniciar aos creadores na mecánica do pitching.

Publicidade

Polo demais, o prognóstico que se deriva do visto e escoitado indica que haberá moitas obras cunha temática relacionada dunha forma ou doutra coas políticas de xénero: Anatomía dunha serea, un proxecto de Iria Pinheiro acubillado na Berberecheira de Chévere, Sofía e as postsocráticas, de Inversa Teatro, Insubmisión, de Teatro del Andamio, Cinco mulleres que comen tortilla, da nova compañía Señora Supina… A distancia que separa cada un destes proxectos non impide constatar que o teatro galego non lle dá as costas a unha actualidade que, necesariamente, deberá ser contemplada baixo o prisma da condición feminina. Un primeiro síntoma de autoestima sería recoñecer que, polo menos, ganas lle botamos.

Sen dúbida, a organización desta edición de Galicia Escena Pro tivo o seu maior acerto en escoitar o que estaba sucedendo no mundo da danza e actuar en consecuencia. A presenza deste xénero foi ampla en cantidade e calidade e deberiamos recoñecer ese éxito da feira, respondendo con prontitude ao que xa se albiscaba nos escenarios. A presenza no pitching de proxectos que prometen ter unha considerable relevancia nesoutro xénero do circo –Alma (non e hippie) do colectivo Verticalia, formado polas compañías Duelirium e Traspediante; Arnoia, Arnoia, o circo da casa pequena, un proxecto de PistaCatro en colaboración con Quico Cadaval– quizais presaxien a entrada en escena dun novo elemento creativo nas artes escénicas no Galicia Escena Pro do próximo 2019. Xa só queda un ano para sabelo.

Publicidade

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Redacción

Redacción

Somos a erregueté | Revista Galega de Teatro.
A única publicación periódica que ten como obxecto as artes escénicas galegas dende 1983.

Deixa unha resposta

Avatar

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

GIPHY App Key not set. Please check settings

    A 34ª Mostra de Ribadavia aposta por un programa marcado pola comedia musical e as linguaxes híbridas

    LailaRipoll |

    A AAAG e a Mostra de Ribadavia coorganizan un curso de formación con Laila Ripoll