Os representantes de PSOE e En Marea apoiaron a Proposición Non de Lei, mais o voto en contra do PP impediu que a iniciativa fose adiante. | M. X. |

 

A viceportavoz parlamentaria do BNG, Olalla Rodil, presentou onte unha Proposición Non de Lei mediante a cal se reclamaba que a Xunta abrise un “espazo de diálogo” co sector teatral para recuperar o vigor do Centro Dramático Galego. Rodil, que falou da necesidade de “refundar” o CDG, puxo como exemplo deses recortes que en 2017 –segundo declaracións da directora do centro de produción, Fefa Noia, a quen citou–non fose posible completar a representación das tres obras de Valle Inclán que conforman a triloxía Martes de Carnaval.

A viceportavoz do BNG insistiu na urxencia de crear unha mesa de diálogo, como reclama o sector, “para escoitar as súas propostas” e establecer cuestións tan relevantes como os criterios de contratación dos elencos artísticos, garantir unha dotación orzamentaria suficiente, dotar ao CDG de autonomía mesmo con personalidade xurídica propia e volver dar a este centro un papel referencial que lle permita servir de vangarda e reconectar co público.

María Burgo López, do PSOE, lembrou que dende o ano 2009 o CDG “foi presa de moitos escándalos e moitos problemas denunciados unha e outra vez polos axentes teatrais”. Burgo considerou que todos estes axentes están “moi preocupados sobre o futuro do CDG” e acusou á AGADIC (Axencia Galega das Industrias Culturais) de non estar respondendo “as iniciativas e inquedanzas do sector”. Sinalou que o que se pide na iniciativa do BNG é o que a profesión leva pedindo reiteradamente nos últimos tempos.

Ánxeles Cuña, de En Marea, lembrou a situación “moi dura” que están pasando as profesionais da cultura e que o que único que se pide é diálogo. Cuña avogou por melloras da xestión e por uns orzamentos dignos que respondan á función da AGADIC de consolidar estruturas. A deputada de En Marea criticou que o CDG producise un só espectáculo anual e pediu comunicación, un cambio de modelo na contratación e un incremento orzamentario que devolva o CDG á situación previa á crise.

Teresa Egerique Mosquera, do Partido Popular, asegurou que “as portas do diálogo seguen abertas” e que non percibía que houbese esmorecemento ningún na actividade do CDG. Engadiu que dotalo dunha entidade xurídica propia non aseguraba a solución aos problemas da institución e defendeu a postura do seu partido en contra da proposición alegando que xa se convocara unha mesa sectorial e que a Asociación de Actrices e Actores de Galicia a abandonou pouco despois de iniciarse.

A este argumento retrucou Olalla Rodil sinalando que, durante as conversas mantidas,  a AGADIC pretendía limitar os temas sobre os que se debía debater e acusou ao PP de “concibir o diálogo como unha vía de sentido único”.

Egerique e Rodil referíanse á convocatoria dunha mesa sectorial que se reuniu dúas veces dende decembro e que rematou, efectivamente, co abandono non só da AAAG senón tamén doutras asociacións do sector como Escena Galega (que agrupa a compañías e empresas produtoras). O relato do que sucedeu neses encontros difire notablemente. O director da AGADIC, Jacobo Sutil, que comparecía a continuación ante a Comisión de Educación e Cultura para responder a unha pregunta do PSOE sobre se existía algunha previsión de modificación na xestión do CDG, asegurou que nunca se negaron a tratar ningún asunto e que mesmo ofreceron “continuar a mesa e seguir falando doutros temas”. “Non vou convocar outra mesa de diálogo porque xa existe unha”, concluía.

Dende a AAAG e Escena Galega, pola contra, sosteñen que AGADIC pretendía tratar exclusivamente do modelo de contratación de elencos das producións do CDG, mentres que eles buscaban un diálogo máis amplo sobre a situación do centro de produción institucional. Ante a reiterada negativa da Axencia, consideraron que non existía vontade de diálogo e, xa que logo, retiráronse dunha negociación que consideraron inviable.

A AAAG denunciou recentemente o esmorecemento da actividade do CDG nun comunicado público. A Academia Galega de Teatro, na súa recente presentación, foi máis alá e chegou a pedir unha reconsideración da AGADIC.

Compartir

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PUBLICIDADE

PUBLICIDADE

PUBLICIDADE

Relacionado

PUBLICIDADE

Deixar un comentario

Subscríbete

Recibe as novas, artigos, entrevistas e contidos da Erregueté para que non perdas unha!

erregueté en papelSúmate ao movemento #erreguelove!

Por só 20 euros ao ano recibirás dúas revistas coa edición de textos dramáticos