Actualidade

PUBLICIDADE

A estrea de Teatro en Vilo, o apoio á danza, o multipremiado espectáculo catalán Rebota Rebota y en tu cara explota, a coprodución con Antón Reixa, a retrospectiva en torno ó dramatugo e director Pablo Remón e a creación contemporánea centran unha MIT con reforzo de espectáculos gratuítos de rúa e o 70% galegos.

 

O Conxunto Monumental de Santo Domingo, fronte ao Castelo dos Sarmiento, ao aire libre, foi o lugar elixido para a presentación do programa desta 36ª edición da MIT. O acto contou con representantes de todas as institucións implicadas co festival: Goberno de España, Xunta de Galicia, Deputación de Ourense e o propio Concello de Ribadavia.

Vinte e catro representacións, estreas, coproducións, presentacións, talleres, todo ao aire libre. Alameda, Praza da Igrexa de San Xoán, Igrexa de Sampaio, Praza do Cruceiriño de Francelos, A Picuxa, San Cristovo, Santo André, Praza da Madalena, Praza Maior.

 

Unha aposta pola dramaturxia contemporánea

A 36ª MIT contará coa estrea en Galicia de espectáculos como o multipremiado Rebota, rebota y en tu cara explota de Agnés Mateus e Quim Tarrida (Premio da Crítica 2017 ao Mellor Espectáculo de Novas Tendencias, Premio FAD Sebastià Gasch Aplauso 2018 ou Premio Butaca 2018 ás Novas Aportacións Escénicas), un espectáculo contundente e necesario sobre a violencia machista. Ademais, a MIT concentra no escenario do Castelo, esta edición, os espectáculos con máis candidaturas nos Premios do teatro galego, os María Casares de Teatro (Liberto, con sete candidaturas e Fariña, con cinco).

Como indica o seu director, Roberto Pascual, “tamén quixemos operar estratexicamente para dar musculatura a grandes proxectos de compañías nacionais canceladas ou aprazadas pola pandemia, como pode ser a estrea de Hoy puede ser mi gran noche, de Teatro en Vilo (Premio Ojo Crítico de RNE) ou a versión libre, musical e visual de Romeo e Xulieta que nos presentará Elefante elegante (María Torres e Gonçalo Guerreiro) con Dreaming Juliet.”

Incidindo na creación actual, a MIT quere poñer de relevo a forza da dramaturxia contemporánea, con espectáculos que así o demostran e que serven de retrospectiva a nomes aínda pouco coñecidos en Galicia coma Pablo Remón (dobremente presente na MIT 2020, coa versión libre de Doña Rosita anotada, a partir do texto de Lorca). Tamén destaca a presenza dos creadores Azkona&Toloza, unha parella de artistas dedicada á creación de proxectos de artes vivas e formada en 2015 pola coreógrafa navarra Laida Azkona e o videoartista atacameño Txalo Toloza-Fernández, que centraron o seu traballo na utilización das linguaxes artísticas contemporáneas como unha ferramenta válida para a investigación documental. Ademais de levar a cabo os seus propios proxectos en parella ou por solitario, Azkona&Toloza colaboraron, entre otros, coa performer Sonia Gómez, o director de escena Roger Bernat ou a compañía de teatro documental mexicana Lagartijas Tiradas al Sol. Presentan na MIT a impactante e fermosa peza visual e documental Tierras del Sud.

Pola súa parte, Teatro en Vilo, a compañía de Andrea Jimérez e da ourensá Noemi Rodríguez, presentará a fascinante historia dun cantante de orquestra na Galicia dos 90 e as súas fillas, cuxa máxima aspiración é ser coma seu pai. Unha historia emocionante, un relato desgarrador onde Teatro En Vilo volve a desatar toda a elocuencia da súa poética teatral, a irreverencia, a tenrura e o humor para achegarnos  á batalla dunha muller que se debate entre o extraordinario e o ordinario, a fazaña e a derrota, o deber ser e a felicidade verdadeira.

 

Danza e narración oral

A nivel de xéneros escénicos, esta será unha MIT que porá o foco na narración oral e na danza. Grandes nomes da narración oral galega coma Paula Carballeira, Quico Cadaval, Pedro Brandariz, Isabel Risco, Celso Sanmartín, José Luis Gutiérrez “Guti” ou Fran Rei farán da MIT un escenario único e en contextos de representación únicos, no balcón sobre o río Miño de Sampaio ou nas prazas da xudaría de Ribadavia.

A MIT tamén enfía grandes nomes da danza contemporánea no seu programa desta edición. Como explicou o director da MIT, “a linguaxe coreográfica ofreceranos dende a visión da migración coa compañía de Kirenia Martínez Acosta, a beleza do ámbito agrícola con Nova Galega de Danza acompañada co directo de Rosa Cedrón, os novos valores con Pálido Domingo, a paternidade e as novas masculinidades de Pink Unicorns de La Macana, pero tamén a calidade coreográfica en pezas non excluivamente danzadas coma o traballo de Rut Balvís en Liberto, o da coreógrafa Laida Azkona en Tierras del Sud, o de Amaya Galeote en Hoy puede ser mi gran noche, etc. Traballos ás veces invisibles pero que están aí fortalencendo a estrutura de comedias, dramas actuais ou pezas híbridas de gran calidade.”

 

Residencias e coproducións

Igualmente, a MIT refrenda a súa aposta, por segundo ano consecutivo, polas Residencias Paraíso, en colaboración co colectivo RPM e que este mes de xullo de 2020 acollerá á artista Laila Tafur na Igrexa da Madalena.

Dentro do apartado de coproducións, a MIT presentará o espectáculo Melancoholemia, escrito por Antón Reixa, que estará en escena con Pedro Brandariz, dirixidos polo vasco Fernando Bernués, de Tanttaka Teatro. Igualmente, xestando xa proxectos de futuro, a MIT organiza un taller de varios días con Voadora, con quen coproduce un espectáculo a partir de Otelo de Shakespeare e que se poderá ver na MIT de 2021. O taller atende ás circunstancias e á vontade de abrir e facilitar a realización da actividade formativa a calquera persoa, independentemente da súa experiencia artística e de xeito gratuíto.

Outra das liñas desta edición, que este ano se ve fortalecida de xeito significativo é o programa Ruadavia. Todos os días do festival haberá, como mínimo, un espectáculo gratuíto na rúa, con asento preasignado e baixo recollida de convite, tal e como estipula a normativa vixente en materia de prevención sanitaria contra a COVID-19. Artes de circo, danza, teatro de obxectos, narración oral encherán de actividades a capital do teatro de Galicia. Nun destes espazos, na Alameda, presentarase o traballo do franco-arxentino Nicanor de Elia, con artistas que traballan unha técnica que mestura malabares e técnicas deportivas e dancísticas. Será un dos escasos faros que alumbren o espírito internacional da MIT, con artistas procedentes de Brasil, Uruguai, Arxentina e Francia, todos eles residentes en Europa. Un faro simbólico co cal a MIT non quere perder o rumbo en proxectos de futuro e que este ano se viron imposibilitados polas dificultades da mobilidade causadas pola pandemia e a concentración posicionada en case o 70% da creación galega.

Como peche do festival, a xornada do día 27, adicarase en exclusiva á dramaturxia galega con motivo da 15ª edición do Premio Abrente. Ademais de coñecer os premios desta edición, ese día haberá un encontro dinamizado pola Asociación DramaturGA, coa que a MIT emprenderá futuras colaboracións para seguir visibilizando e apoiando a innovación da escrita teatral galega actual.

Ademais da oferta de espectáculos, a MIT ten unha ampla gama de atividades paralelas, algunhas delas novas esta edición, para seguir explorando en posibilidades arredor do teatro. Caben destacar as sesións vermú, coa presentación de libros, e o concurso “A miña primeira MIT”. Con este concurso o festival quere atender especificamente ao público adolescente, nunha convocatoria que combina teatro e xornalismo. Unha iniciativa destinada a poñer en valor e dinamizar a expresión e as capacidades creativas do público novo.

 

Colaboración coa erregueté | Revista Galega de Teatro

Os encontros co público e actividades de mediación seguirán evolucionando na MIT. Nesta ocasión, contará coa erregueté | Revista Galega de Teatro para celebrar un encontro arredor do teatro documento e a presentación do seu número 99, que conta coa edición do texto Resaca, creación colectiva de Il Maquinario, con dramaturxia de Tito Asorey e Ana Carreira, que falarán das relacións entre ficción e realidade no novo teatro documento. Un foro de reflexión con motivo da edición de Resaca. Aquel espectáculo presentaba unha ficción baixo a apariencia dunha realidade ou con elementos da historia e da propia actualidade política. Na MIT presentáronse vaias pezas que abordan esta tendencia en colectivos escénicos de todo o mundo, dende Clean City, realizada polas propias mulleres migrantes da limpeza en Grecia e dirixidas por Anestis Azas e Prodromos Tninokoris da man do colectivo almán Rimini Protokoll, ata Curva España (coprodución da MIT con Chévere). Ou este ano de xeito significativo Tierras del Sud e Sueños y visiones de Rodrigo Rato, por poñer algúns exemplos. A modificación do canon, dos preconceptos e ideas de interpretación asentadas de xeito maioritario no público ata a utilización paródica ou fabulada de feitos reais que poden provocar debate en torno a preceptos morais como a fidelidade, o respecto ou o engano, son cuestións de moito interese para a arte, pois as finalidades de calquera ámbito creativo non son as mesmas cás finalidades do xornalismo, da xustiza, da Historia ou da política, aínda que a arte beba de todas elas. Este será un encontro moi interesante para achegarnos dun xeito moito máis crítico e informado, da man de quen indagou moito neste ámbito, a unha tendencia moi relevante, rica e transformadora que sempre nos pode sorprender.

 

A partir do 25 de xuño poranse á venda os abonos tanto na Casa da Cultura coma na sede do festival e desde o 6 de xullo estarán á venda todas as entradas en ataquilla.com ou na propia oficina da MIT.

 


PROGRAMA

 

Día 17 // VENRES

20:00 Inauguración oficial da MIT 2019. Praza da Madalena.

20:45 Entrega do Premio de Honra “Roberto Vidal Bolaño” ao mérito nas artes escénicas.

21:00 – Alameda (Ruadavia) – Emigrantas – cia. Kirenia Martínez Acosta – Galicia.

23:00 – Auditorio do Castelo – Dreaming Juliet – Elefante elegante – Galicia.

 

Día 18 // SÁBADO

13:00 – Praza da Igrexa de San Xoán – Non hai que ser unha casa para ter pantasmas – cía. Pálido Domingo – Galicia.

20:00 – Praza da Madalena – Non hai que ser unha casa para ter pantasmas – cía. Pálido Domingo – Galicia.

21:00 – Alameda (Ruadavia) – La madeja – Irene de Paz – Andalucía.

23:00 – Auditorio do Castelo – Fariña – Ainé Producións – Galicia.

 

Día 19 // DOMINGO

13:00 – Sesión vermú. Presentación do libro Asfixia. Entrada Oficina de Turismo, Praza Maior.

20:00 – Praza de Igrexa de San Xoán (Ruadavia) – Tres vellas (polo menos) – Celso Sanmartín, José Luis Gutiérrez “Guti” e Quico Cadaval – Galicia.

23:00 – Auditorio do Castelo – Rebota Rebota y en tu cara explota – Agnés Mateus e Quim Tarrida – Cataluña.

 

Día 20 // LUNS

20:00 – Sampaio– Papar sen cancelas – Culturactiva – Galicia. (Programa SputMIT – satélites da MIT).

23:00 – Auditorio do Castelo – Hoy puede ser mi gran noche – Teatro en Vilo – Madrid.

 

Día 21 // MARTES

20:00 – Francelos – – Xampatito Pato – Galicia. (Programa SputMIT – satélites da MIT).

21:00 – Foro MIT: Teatro documento, realidade e ficción. Entrada Oficina de Turismo, Praza Maior.

23:00 – Auditorio do Castelo – Liberto – Marelas Teatro – Galicia.

 

Día 22 // MÉRCORES

20:00 – San Cristovo – – Xampatito Pato – Galicia. (Programa SputMIT – satélites da MIT).

21:00 – Igrexa da Madalena – Residencia Paraíso. Encontro aberto na Praza.

23:00 – Auditorio do Castelo – O mel non caduca – Ibuprofeno – Galicia.

 

Día 23 // XOVES

20:00 – Santo André– Contos de dragóns e leóns – Paula Carballeira – Galicia. (Programa SputMIT – satélites da MIT).

23:00 – Auditorio do Castelo – Leira – Nova Galega de Danza – Galicia.

 

Día 24 // VENRES

20:30 – Alameda (Ruadavia) – Copyleft – Nicanor de Elia – Francia + Arxentina.

23:00 – Auditorio do Castelo – Tierras del Sud – Azkona&Toloza – Cataluña + Chile.

 

Día 25 // SÁBADO

13:00 – Sesión vermú. Presentación do libro Melancoholemia. Entrada Oficina de Turismo, Praza Maior.

20:30 – Alameda (Ruadavia) – Pink Unicorns – La Macana – Galicia.

23:00 – Auditorio do Castelo – Doña Rosita anotada – Pablo Remón / Comunidad de Madrid e Buxman Producciones coa colaboración de La Abducción – Madrid.

1:00 – A Picuxa – Melancoholemia – Antón Reixa – Galicia.

 

Día 26 // DOMINGO

13:00 – Sesión vermú. Presentación de Mundoescenico.gal. Entrada Oficina de Turismo, Praza Maior.

20:30 – Alameda (Ruadavia) – Distans – Vol’e Temps – Andalucía.

23:00 – Auditorio do Catelo – Sueños y visiones de Rodrigo Rato – Buxman e Teatro Kamikaze – Madrid.

 

Día 27 // LUNS

12:00 – Resolución XV Premio Abrente e comunicación do Premio do Público.

Compartir

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

PUBLICIDADE

PUBLICIDADE

Deixar un comentario

Subscríbete

Recibe as novas, artigos, entrevistas e contidos da Erregueté para que non perdas unha!

erregueté en papelSúmate ao movemento #erreguelove!

Por só 20 euros ao ano recibirás dúas revistas coa edición de textos dramáticos